پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
ساخت 5 کتابخانه جدید در استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از ساخت 5 کتابخانه جدید در استان خبر داد و گفت: همچنین 2 کتابخانه سیار نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای افزایش سرانه فضای مطالعه در استان زنجان، ساخت کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 99 کتابخانه عمومی در استان فعال است، اضافه کرد: ساخت 5 کتابخانه جدید نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه سه کتابخانه در شهرستان‌های ابهر، طارم و خرمدره در حال ساخت است، گفت: همچنین دو کتابخانه در قالب خانه محله نیز در حال ساخت است.

وی همچنین از راه‌اندازی دو کتابخانه سیار نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر سه کتابرسان در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و خدابنده فعال است و دو کتابرسان سیار در شهرستان‌های ابهر و طارم نیز راه‌اندازی می‌شود.

نیک‌بخش از دیگر اقدامات این اداره کل را اجرای طرح «پیک کتاب» با همکاری پست استان زنجان خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول از اجرای طرح، ۴ باب کتابخانه عمومی حاج احمد مهدوی، سهروردی، سیدافضل موسوی و استاد رضا روزبه در شهرستان‌ زنجان مشخص شده است که علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم می‌شود، گفت: با همکاری اداره کل پست در این طرح، کتابداران درخواست امانت کتاب را از طریق تماس تلفنی، پیامک و یا سامانه اینترنتی دریافت می کنند و کتاب را به وسیله پیک به دست متقاضی می‌رسانند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها