سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
ارسال 148 اثر به نخستین جشنواره ادبی- هنری «بهار قرآن»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به شرکت 75 نفر نخستین جشنواره ادبی- هنری «بهار قرآن» گفت: 148 اثر از سوی این افراد به دبیرخانه ارسال شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان از برگزاری نخستین جشنواره ادبی- هنری «بهار قرآن» خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش ادبی کتاب، شعر و دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت و رمضان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش «در خانه بمانیم»، مشارکت جمعی در راستای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان و رزمایش همدلی و مهربانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پایان این فراخوان 75 نفر با 148 اثر در این جشنواره شرکت کردند، افزود: 31 نفر از شرکت‌کنندگان برادر و 41 نفر خواهر بودند.

وی با بیان اینکه با پایان فراخوان 131 در بخش ادبی به جشنواره رسید، اضافه کرد: همچنین در بخش فیلم کوتاه 17 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

احمدخانی تعداد آثار رسیده در بخش شعر فارسی را 89 اثر اعلام کرد و گفت: همچنین در بخش دلنوشته نیز 29 اثر، شعر ترکی 11 اثر و دلنوشته ترکی 2 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه داوری این آثار توسط 5 نفر از داوران در بخش ادبی و دو نفر در فیلم کوتاه انجام شد، اضافه کرد: طبق رأی داوران 16 نفر برگزیده شدند که 15 نفر در بخش ادبی و یک نفر در بخش فیلم برگزیده شدند.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و سینمای جوان استان و کنگره 3535 شهید زنجانی برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها