پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
تلاش می‌کنیم کتابخانه به خانه اجتماعی امن تبدیل شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در نخستین جلسه شورای اداری این اداره کل تصریح کرد: در ترسیم چشم‌انداز درازمدت کتابخانه‌های عمومی استان، تلاش می‌کنیم کتابخانه را به خانه اجتماعی امن برای اعضا تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد،  نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به ریاست رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و با حضور کارکنان ستادی این اداره کل در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد. رؤسای کتابخانه‌های 10 شهرستان استان نیز به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه سال 1400 سال آغازین قرن جدید است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در سال جدید یک چشم‌انداز درازمدت برای کتابخانه‌های عمومی ترسیم کنیم تا آینده این مراکز فرهنگی درخشان باشد.
 
دوست فاطمی‌ها بیان داشت: عضو و مراجعه‌کننده باید احساس کنند کتابخانه، خانه اجتماعی و امن وی است و از حضور در آن لذت ببرد که البته رسیدن به این چشم‌انداز، تلاش همه همکاران در رده‌های مختلف را می‌طلبد.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی وای‌فای رایگان در تمامی کتابخانه‌های عمومی در ابتدای سال جاری گفت: این اتفاق با دو هدف صورت گرفت، اول اینکه اعضای کتابخانه بتوانند شرایط مطلوبی از جهت بهره‌مندی از امکانات مطلوب فناوری را در کتابخانه تجربه کنند و در کنار آن نیز همکاران برای فعالیت فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی دچار مشکل نشوند.
 
دوست فاطمی‌ها همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط حاد کرونا در برهه‌های مختلف سبب شد تمرکز فعالیت‌های فرهنگی به سمت فضای مجازی برود، تلاش کردیم زیرساخت‌های فناوری برای همه همکاران فراهم باشد.
 
حامد عطارها، معاون ترویج کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌های اداره کل نیز با اشاره به اینکه دورکاری همکاران در ایام کرونا به معنای تعطیلی کتابخانه‌ها نیست، خواستار استمرار فعالیت‌های کتابخانه‌ها در فضای مجازی در ایام دورکاری کرونا شد تا شرایط برای ارائه خدمات فیزیکی مجدداً فراهم شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در شهرستان‌های نارنجی و قرمز که فعالیت فیزیکی کتابخانه‌ها محدود است، موضوع ارسال کتاب به اعضای علاقه‌مند در قالب طرح «پیک کتاب» با جدیت دنبال شود.
 
ارسال فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در بازه‌های زمانی موردنظر به واحد فرهنگی و انعکاس مطلوب آنها در فضای مجازی، لزوم رعایت دستورالعمل‌های حفاظتی و رعایت بی‌طرفی در کتابخانه‌ها در آستانه انتخابات پیش‌رو و آمادگی کتابخانه‌ها برای برگزاری باشکوه یازدهمین دوره جشنواره کتابخانوانی رضوی، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط