چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
ارسال بیش از 200 اثر به جشنواره سراسری «داستانک کُردی»

دبیر اجرایی جشنواره سراسری «داستانک کُردی» مهاباد گفت: ۲۷۷ اثر از ۱۵۱ نویسنده به چهارمین دوره این جشنواره سراسری ارسال شده است.

هرمان وطمانی، دبیر اجرایی جشنواره سراسری «داستانک کُردی» شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: چهارمین جشنواره  داستانک کُردی «هاژه»، با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و شهرستان مهاباد برگزار می‌شود و داستان‌نویسان در سراسر کشور  آثار خود را در قالب داستانک کُردی با موضوع آزاد با یکی از گویش‌های زبان کُردی بە این جشنوارە ارسال کرده‌اند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی به اتمام رسیده است و ۲۷۷ اثر از ۱۵۱ نویسنده به چهارمین دوره این جشنواره سراسری ارسال شده است.

وطمانی ادامه داد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط هیات داوران بررسی می‌شود و از بین آنها، پنج اثر برتر انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی و لوح مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری «داستانک کُردی» شهرستان مهاباد بیان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره از گویش‌های مختلف زبان کردی از جمله «سورانی»، «کورمانجیگ»، «هورامی»، «لوری»، «لکی» و «کلهوری» است که از این تعداد ۲۶۱ عنوان داستانک از ۱۴۰ نویسنده دارای شرایط و چارچوب‌های مندرج در فراخوانِ جشنواره بوده‌اند.

وطمانی گفت: پیش‌بینی می‌شود اسامی برندگان در تیرماه سال جاری اعلام شود، و با توجه به وضعیت کرونا در کشور نحوۀ برگزاری مراسمِ معرفی برندگان و اهدای جوایز در اطلاع رسانی بعدی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در آخرین دور این جشنواره در سال 1399 در مجموع 302 اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از تطبیق آثار با شرایط و چهارچوب‌های تعریف شده، تعداد 247 اثر از 136 داستان‌نویس به بخش داوری راه یافت که داوران پس از آنالیز آثار، 5 اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند، همچنین 21 اثر نیز شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها