دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
معافیت مالی ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب ابوظبی

ناشران عرب و غیر عرب شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی از پرداخت اجاره غرفه‌ها و سایر هزینه‌های شرکت در این نمایشگاه معاف شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل ازروزنامه الیوم‌السابع- اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی اعلام کرد که همه ناشران شرکت‌کننده در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی که هم اکنون در حال برگزاری است از پرداخت اجاره غرفه‌ها و سایر هزینه‌های حضور در نمایشگاه معاف هستند.

محمد المبارک، رئیس این اداره خطاب به خبرنگاران گفت «هدف از این طرح حمایت از صنعت نشر است؛ خصوصا در شرایط دشوار کنونی و خسارت‌هایی که این صنعت پس از همه‌گیری متحمل شده است.»

وی در ادامه افزود «برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در صنعت نشر است که با سیاست‌های ما برای تقویت جایگاه ابوظبی به مثابه یک مرکز جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها و تبادل علم همسو و هماهنگ شده است.»

نمایشگاه کتاب ابوظبی که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در منطقه حاشیه خلیج فارس است از دیروز یکشنبه با حضور بیش از 889 غرفه‌دار از 46 کشور مختلف به صورت مجازی و حضوری در پایتخت امارات متحده افتتاح شده که از میان آن‌ها 662 غرفه متعلق به ناشران خارجی و227 غرفه برای ناشران داخلی است. این نمایشگاه با حضور تلفیقی نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا 29 ماه میلادی سال جاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سعود الحوسنی، وکیل این اداره نیز خاطرنشان کرد «این اقدام نمایشگاه کتاب ابوظبی در جهت کاهش بار مالی از روی دوش ناشرانی است که در این شرایط سخت دوام آورده‌اند و نیز ایمانی راسخ به بخش‌های مختلف صنعت نشر که در حکم بازیگران واقعی در ساختن نسل‌های آینده علاقه‌مند به فرهنگ و مطالعه هستند و این حمایت نیز جایگاه ابوظبی را به عنوان قبله فرهنگی ناشران و نویسندگان بیش از گذشته تقویت خواهد کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها