جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
«گذارهای دموکراتیک» روی پیشخوان

کتاب «گذارهای دموکراتیک از اقتدارگرایی به حکمرانی دموکراتیک» (با عنوان فرعی آموختن از رهبران سیاسی جهان) اثری از آبراهام لونثال و سرجیو بیتار، با ترجمه مهدی مقدری از سوی نشر نگاه معاصر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، کتاب «گذارهای دموکراتیک از اقتدارگرایی به حکمرانی دموکراتیک» آموختن از رهبران سیاسی جهان نوشته آبراهام لونثال و سرجیو بیتار است که با ترجمه مهدی مقدری و با مقدمه‌ای از بهراد بهشتی در 100 صفحه به گفت‌وگو با 13 رهبر سیاسی دوران گذار و تحلیل وقایع می‌پردازد.

این کتاب در نگاه نخست، گفت‌وگو با سیزده رهبر سیاسی دوران گذار در 9 کشور است. رهبران ملی که نقش بنیادین در گذار به حکمرانی دموکراتیک داشتند. چگونگی انجام این گذارها در برزیل، شیلی، غنا، اندونزی، مکزیک، فیلیپین، لهستان، آفریقای جنوبی و اسپانیا موضوع این کتاب است.

سرجیو بیتار و آبراهام لونثال در همکاری با «موسسه بین‌المللی دموکراسی و دستیاری انتخاباتی» کتاب «گذارهای دموکراتیک؛ گفت‌وگو با رهبران جهان» را توسط انتشارات دانشگاه جان هاپکینز منتشر کردند.

این کتاب می‌تواند برای رهبران سیاسی، کنش‌گران جامعه مدنی، روزنامه‌نگاران، دانش‌پژوهان و همه کسانی که می‌خواهند از گذارهای دموکراتیک پشتیبانی کنند، مورد استفاده قرار بگیرد.

«مهدی مقدری» پیش از این کتاب‌های «حکمرانی خوب» و «تحولات حکمرانی در عصر جهانی شدن» را ترجمه کرده بود. وی متولد ١٣۵٨ در قائم‌شهر مازندران، ساکن اصفهان و دانش‌آموخته روابط بین‌الملل است. وی با ٢٢ سال پیشینه حزبی، مترجم و مؤلف آثاری در حوزه سیاست، دموکراسی و حکمرانی‌ است.

کتاب ««گذارهای دموکراتیک » با قیمت 22 هزار تومان توسط انتشارات نگاه معاصر منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها