چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
اهدای بیش از 17 هزار جلد کتاب به‌ارزش حدود 600 میلیون تومان به استان ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از 17 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، به ارزش 590 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارسال بیش از 17 هزار جلد کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش 590 میلیون تومان خبر داد.

خودآموز افزود: این کتاب‌ها که در قالب تفاهمنامه میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و وزارت متبوع منعقد شده، در موضوعات: مذهبی، ادبی، علمی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و... برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال در اختیار «کتابسرا»ی این اداره کل قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی به تدریج در اختیار جوامع هدف قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: کتاب‌های خریداری شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقویت بنیادهای مالی ناشران و افزایش انگیزه در مؤلفان، موجب توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌شود و در استان ایلام نیز برنامه ریزی لازم برای این مهم انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات و قوانین جاری اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های کتاب محور، شامل: جایزه کتاب سال، جام باشگاه‌های کتابخوانی، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب ایران، فعالیت کتابسرا و... از سال ۹۷ تاکنون به عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام واگذار شده و خوشبختانه این مؤسسه فعال در این راستا اقدامات مناسب و مطلوبی انجام را داده است.

خودآموز در پایان گفت: سال گذشته بیش از 60 هزار جلد کتاب و 3600 جلد کتاب کمک آموزشی گاج در اختیار جوامع هدف و دانش آموزان مناطق کم برخوردار، محروم و البته مستعد استان قرار گرفت و اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها