سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
برگزاری مراسم داستان‌خوانی و رونمایی از تمبر «سیمین و جلال»

عاطفه رضوی، هنرمند از برگزاری مراسم داستان‌خوانی و رونمایی از تمبر «سیمین دانشور و جلال آل‌احمد» به مناسبت زادروز سیمین دانشور در خانه موزه جلال و سیمین خبر داد.

عاطفه رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در توضیح این مراسم گفت:‌ واقعیت این است که با توجه به شرایط ویژه کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار است که یک مراسم محدودی در فضای باز (حیات) خانه موزه سیمین و جلال برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مراسم که از ساعت 17 روز سه‌شنبه (7 اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود، قرار است که از تمبر یادبود دوقطعه‌ای «سیمین و جلال» همزمان با یکصدمین سالروز تولد سیمین دانشور رونمایی شود.

این بازیگر با اشاره به برنامه‌های مراسم امروز گفت: این مراسم سال گذشته نیز به صورت محدود برگزار شد؛ اما از همان زمان برنامه داشتیم تا به مناسبت صد سالگی سیمین این مراسم امسال به شکل باشکوهی برگزار شود و برای آن برنامه داشتیم و درباره آن فکر می‌کردیم که متاسفانه کرونا به ما این اجازه را نداد.
 
وی افزود: حتی قرار بود در این مراسم نمایشنامه‌خوانی داشته باشیم که لغو شد و تنها قرار است که در کنار رونمایی از تمبر «سیمین دانشور و جلال آل‌احمد»، خوانش قسمتی از کتاب «سووشون» را داشته باشیم. به احتمال زیاد چند عزیز مانند علی دهباشی، منصور اوجی، نوشا عبدالله‌زاده و رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات نیز در این مراسم حضور دارند.
 
رضوی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده (لایو)‌ در صفحه مجازی بنده، صفحه خانه موزه سیمین و جلال و صفحه شرکت ملی پست و موزه ارتباطات تماشا کنند؛ چراکه به دلیل شرایطی که بیان شد نمی‌توانیم در خدمت عزیزان و علاقه‌مندان باشیم؛ اما امیدواریم که شرایط جامعه به سمتی رود که مراسم سال آینده به شکل عادی و با حضور علاقه‌مندان جلال و سیمین برگزار شود.
 
سیمین دانشور، نویسنده و همسر جلال آل احمد، نخستین زن داستان‌نویس حرفه‌ای ایرانی بود که آثاری ارزشمند در ادبیات فارسی معاصر خلق کرد که از آثار ماندگار و در واقع شاهکار ادبی وی می‌توان به رمان «سووَشون» اشاره کرد که به زبان‌های مختلف چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها