دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کارنامه نشر استان یزد از دهه اخیر چاپ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت شناسنامه‌دار کردن آثار مکتوب در استان گفت:‌ کارنامه نشر علوم انسانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد چاپ می‌شود.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه نشر آثار نویسندگان و هنرمندان در استان گفت: به منظور شناسنامه‌دار کردن آثار نشر در استان یزد، این اداره کل اقدام به تهیه کارنامه نشر علوم انسانی کرده و به زودی چاپ می‌شود.

وی افزود: این اقدام گامی مثبت در جهت شناسایی و معرفی آثار و منبعی برای اهالی نشر در استان و کشور است که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک نیز تمامی آثار مکتوب استان اعم از کتاب، پژوهش، پایان‌نامه و دیگر امور از این قبیل در فاصله زمانی 1390 تا 1395 جمع‌آوری شد و قرار است جلد دوم آن از سال 1395 تا 1400 هم تدوین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: این اداره‌کل در زمینه فعالیت‌های انتشار کتاب و کتابخوانی توانسته در سال گذشته بیش از یک هزار عنوان کتاب در بین کتابخانه‌ها، مساجد، مدارس، رسانه‌ها، چهره‌های فرهنگی و هنری، استادان و احزاب سیاسی استان توزیع کند.

وی با اشاره به اقدامات دیگر در زمینه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: چاپ 10 عنوان کتاب ویژه اشعار شاعران هر شهرستان، برگزاری جشنواره ادبی یادمان مرحوم آذریزدی، انتشار فصلنامه‌های فرهنگی، برگزاری پویش‌های کتابخوانی از جمله این اقدامات بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط