یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
ایسم‌های ادبی

کتابی نوشت به نام «مکتب‌های ادبی» و همه «ایسم»های مطرح ادبی جهان را در آن گرد آورد و آن را برای استفاده علاقه‌مندان راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آن‌ها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏ زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه‌­ای به نام«هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم «محسن شاه‌رضایی» نوشته شده و تقدیم به خوانندگان خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.
 
متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:
«باید کاری می‌کرد. نویسنده بود و مترجمی جوان. ادبیات جهانی سودای تحول داشت و هر روز اثری بر آثار کلاسیک افزوده می‌شد و هر از چندگاه مکتبی بر مکاتب‌ ادبی. در داخل کشور اما، اغلب نویسندگان و محققان بی‌خبر از این تحولات بودند. منابع علمی مناسب و معتبری برای معرفی این رویدادهای ادبی در دسترس نبود. پس کتابی نوشت به نام مکتب‌های ادبی و همه «ایسم»های مطرح ادبی جهان را در آن گرد آورد و آن را برای استفاده علاقه‌مندان راهی بازار نشر کرد. او انتظار داشت که سایر اساتید هم به میدان آمده و هر بار که مکتبی جدید پا به عرصه ادبیات می‌گذاشت، کارش را تکمیل کنند. اما وقتی انتظارش برآورده نشد، خود به ادامه این کار همت گمارد. بنابراین، هر چند سال یک‌بار ویرایشی جدید بر کتابش زد و مطالب جدیدی را بر آن افزود.
بدین‌ترتیب کتاب دو جلدی مکتب‌های ادبی اثر رضا سیدحسینی برای استفاده اهل علم و ادب تولید شد و پژوهشگران ایران‌زمین را در جریان پیشرفت‌های ادبی سایر ملل قرار داد.

لینک مرتبط:
https://takrim.bmn.ir/fa/3233
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها