پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کتابخانه‌های مرکزی آیت الله سید کرامت اله ملک حسینی(ره) ، کتابخانه امام خمینی(ره) یاسوج و اداره کل کتابخانه های عمومی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه وبویراحمد، محمدعلی پیرسبزی در حاشیه این بازدید با تبریک هفته کتابخوانی گفت: اعتقاد مار بر این است که هفته کتاب تنها یک هفته نیست و باید هر روز ما با کتاب باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی باید مبتنی بر کار فکری و برنامه ریزی باشد افزود: این شکل برنامه‌ریزیی ها نباید محدود به فیزیک کتابخانه باشد بلکه باید در راستای رشد و تقویت فرهنگ مطالعه در بین همه جامعه و مردم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های هفته کتاب در استان خاطرنشان کرد: معرفی و تجلیل از منتخبین جایزه دوسالانه کتاب استان، رونمایی از تازه‌های نشر در سراسر استان، اهداء و توزیع رایگان کتاب و برنامه متنوعی بویژه در بستر فضای مجازی در همه شهرستان ها و مرکز استان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تقدیر از مدیرکل ارشاد استان گفت: در هفته کتاب امسال با شعار «دانایی و مانایی»، بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی در حال برگزاری است.
 
یاسر رحیمیان تصریح کرد: نشست کتابخوان و معرفی کتاب در فضای مجازی، مسابقات کتابخوانی مجازی، مسابقات نقاشی مجازی، قصه گویی و قصه خوانی، بازنمایی آثار و منابع کتابخانه ای و تولید محتوا و معرفی خلاصه منابع نمایشگاه در فضای مجازی، جلسات مشاوره کتاب و هدایت مطالعاتی اعضا در فضای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزش نقاشی، خوشنویسی و مهارت مطالعه در فضای مجازی، معرفی تصویری کتاب کودک، کارگاه آموزش کاردستی، پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی از جمله برنامه های فرهنگی در ایام هفته کتاب است. این برنامه ها از روز شنبه ۲۴ آبان به مدت یک هفته در سطح استان و توسط کتابداران پرتلاش کتابخانه های عمومی در حال برگزاری است.

رحیمیان افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی رمان، نشست شاهنامه‌خوانی و متل‌خوانی محلی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت چند استان مختلف از شاخص ترین برنامه‌های هفته کتاب بود که به نحو مطلوبی در فضای مجازی برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها