سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
مجموعه شعری برای فرزندان شهدای مدافع حرم

علی باباجانی می‌گوید: «منهای یک» به حال و هوای کودکان و نوجوانان می‌پردازد که در دفاع مقدس پدرشان را از دست داده‌اند یا فرزندان شهدای مدافع حرم هستند یا به نوعی از نعمت وجود پدر محروم‌اند.

علی باباجانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار تازه‌اش گفت: به تازگی کتابی از من با عنوان «منهای یک» با سرمایه‌گذاری موسسه ارغوان از سوی انتشارات راه ابریشم منتشر شده که شامل 20 شعر برای گروه سنی نوجوان است.
 
این شاعر و نویسنده در ادامه بیان کرد: این شعرها در قالب‌های مختلف سپید، نیمایی و چهارپاره سروده شده و محوریت اصلی آن از دست دادن پدر است و به حال و هوای کودکان و نوجوانان می‌پردازد که در دفاع مقدس پدرشان را از دست داده‌اند یا فرزندان شهدای مدافع حرم هستند یا به نوعی از نعمت وجود پدر محروم‌اند یا پدران آن‌ها مجروح و دچار آسیب شده‌اند.
 
 

باباجانی افزود: سعی کردم شعرهای این مجموعه جنبه شعاری نداشته باشد و حس و حال بچه‌هایی را به تصویر بکشم که پدرشان را از دست داده‌اند. درواقع می‌خواستم به نوعی تلنگلری در ذهن مخاطبان نسبت به پدر و جایگاهش در خانواده ایجاد شود تا قدر پدرانشان را بیشتر بدانند.
 
این شاعر و نویسنده درباره آثار در دست تالیفش نیز گفت: چندی پیش رمانی به نام «بچه‌های کوچه شهناز» نوشتم با موضوع انقلاب اسلامی و آن را برای چاپ به موزه انقلاب و دفاع مقدس سپردم. داستان این کتاب با الگوبرداری از زندگی شهید قرنی نوشته شده و سه دوره از زندگی این شخصیت را به تصویر می‌کشد؛ دوره کودکی، نوجوانی و شهادت. البته با توجه به اینکه این کتاب برای گروه سنی نوجوان است، سعی کردم بیشتر به دوران نوجوانی این شهید و اینکه چگونه به شخصیتی انقلابی و مبارز تبدیل شده، بپردازم.
 
علی باباجانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است که آثاری مانند «تو را صدا می‌زنم»، «آدم‌برفی چشم‌تیله‌ای»، «با اجازه‌‌ تمام شاعران»، «آن‌جا که دلم جا ماند»، «بهار کی می‌آید» و... را در کارنامه‌اش دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها