دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
علل نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان کتاب شد

کتاب «نژادپرستی علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی» نوشته وازلیز کازیز و بولنت اوچار در آلمان منتشر شد. نویسندگان به بررسی علت‌های رواج اسلام هراسی و برخوردهای نژادپرستانه با مسلمانان در آلمان پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نژادپرستی علیه مسلمانان و اسلام‌ هراسی» به قلم  Wassilis Kassis, Bülent Uçar در ۳۳۸ صفحه در آلمان منتشر شده است.

بسیاری از جنبش‌های راست‌گرا در سال‌های اخیر از اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان، به عنوان راهی برای جلب توجه افکار عمومی اروپا استفاده کرده‌اند. این امر را حتی می‌توان در مباحثات سیاسی و اجتماعی کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۵ نیز مشاهده کرد. در این سال، تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان از خاورمیانه، آقریقا، جنوب آسیا و منطقه بالکان وارد اروپا شدند.

در نتیجه جامعه اروپا با تغییرات مختلفی مواجه شد. در این میان، طرفداران گروه‌های راست افراطی در سراسر اروپا، مسلمانان و اسلام را به عنوان مشکلات جامعه اروپا معرفی ‌کردند و درنتیجه اسلام‌ هراسی نیز در کشورهای اروپایی به طرز قابل‌توجهی افزایش یافت. البته بحث درباره اسلام و مسلمانان در آلمان موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

از این رو، وازلیز کازیز و بولنت اوچار، نویسندگان آلمانی تصمیم گرفتند تا کتابی درباره نژادپرستی علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در آلمان منتشر کنند. نویسندگان در این کتاب، پدیده نژادپرستی علیه مسلمانان را از نظر تاریخی مورد بررسی قرار داده‌اند و دیدگاه‌های کارشناسان در این زمینه را جمع‌آوری کرده‌اند.

این خبر را بخش پژوهش‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه و برای ایبنا ارسال کرده است. با توجه به این نکته که همه ساله ایرانیان زیادی برای مقاصد گوناگون اعم از تحصیلی، کار، گردشگری و پیگیری امور مهاجرت به آلمان سفر می‌کنند، ترجمه این کتاب به زبان فارسی می‌تواند راهگشای امور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها