پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
نمایشگاه کتاب فرصتی برای شناختن اندیشمندان/ نگاه نویسندگان دفاع مقدس عمیق شده است

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: نگاه مولفان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس عمق بیشتری پیدا کرده است، اگرچه ما با شناخت ظرفیت دفاع مقدس فاصله داریم.

سردار نادر ادیبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در حاشیه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران اظهار کرد: انتشار ظرفیت‌ها در نمایشگاه کتاب نشان می‌دهد ایران اندیشمندان زیادی دارد و یک فرصت بسیار خوب برای شناختن این اندیشمندان توسط مردم است.


وی با بیان اینکه ظرفیت بزرگ چاپ کتاب در کشور قابل اعتنا است، افزود: ما در حوزه دفاع مقدس مسئولیت داریم و رسالت خود می‌دانیم اتفاقات و رخدادهای دفاع مقدس را تبیین و به مردم کنیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وضعیت آثار در حوزه دفاع مقدس را مناسب دانست و ادامه داد: تنوع موضوعات دفاع مقدس در حال افزایش است، زیرا هرچقدر بیشتر به دفاع مقدس نزدیک می‌شویم بیشتر به زوایای آن پی می‌بریم.


ادیبی تصریح کرد: نگاه مولفان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس عمق بیشتری پیدا کرده است، اگرچه ما با شناخت ظرفیت دفاع مقدس فاصله داریم. از قله‌سازی شخصیت‌های دفاع مقدس تا حوادثی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، موضوعات متنوعی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.


وی با بیان اینکه سیر تربیت و رشد جوانان و شهدای دفاع مقدس باید خود را نشان دهد، عنوان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه ادبیات انتشار شخصیت‌هاست تا مردم بتوانند با آنها انس پیدا کنند. در همین راستا کتاب‌های خاطرات شهدای دفاع مقدس بوده است.


مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خصوص شعار «بخوانیم، بسازیم» گفت: ساختن شخصیت‌های بزرگ جنگ و ایجاد روح حماسی در ملت اهمیت بالایی دارد. اقدامات بزرگ و مهمی در حوزه دفاع مقدس توسط اصحاب امام خمینی (ره) انجام شد و زیرساخت توسعه ما در حوزه‌های مختلف داشتن افراد بزرگ است.


وی تاکید کرد: کسانی که قلب و روحشان متصل به انقلاب و این کشور است در بخش‌های مختلف می‌توانند دلسوانه‌تر و فعال‌تر عمل کنند و حلقه مفقوده ما جایی است که با آرمان‌های دفاع مقدس فاصله گرفتیم و به میزان این فاصله دچار مشکلی می‌شویم. نقاطی که روحیه جهادی و شهادت وجود داشته، اوج بوده است.


ادیبی اظهار کرد: شناخت سوژه‌های دفاع مقدس به تولیدات حوزه نشر کمک می‌کند و لازم است مرکز اندیشه‌ای با حضور اندیشمندان این حوزه ایجاد شود تا سوژه‌ها را از عمق دفاع مقدس شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها