پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
چالش‌های قیمت و قیمت‌گذاری کتاب در نمایشگاه کتاب بررسی می‌شود

نشست «هم‌اندیشی درباره چالش‌های قیمت و قیمت‌گذاری کتاب» را انجمن کتابفروشان خوشه در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

محمد راهی، مدیرعامل انجمن کتابفروشان خوشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه این مجموعه در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: با توجه به اثرات مخرب تورم بر گردش اقتصادی کتابفروشی‌ها و از طرفی ثابت بودن قیمت کتاب در این مراکز عرضه، سرمایه و نقدینگی کتابفروشی آسیب جدی می‌بیند.

وی افزود: طبق کارشناسی‌های انجام شده طی سالیان گذشته همچنین استفاده از تجربیات فعالان این حوزه، شدت این آسیب در چرخه تولید کتاب برای ناشران با توجه به شناور بودن قیمت‌گذاری تا حدودی جبران می‌شود اما در کتابفروشی‌ها با توجه به مجاز نبودن ناشران برای افزایش قیمت کتاب، این آسیب جدی‌تر و گاهی اوقات منجر به تعطیلی این مراکز می‌شود.

راهی با اشاره به برگزاری نشست «هم‌اندیشی درباره چالش‌های قیمت و قیمت‌گذاری کتاب» گفت: این نشست سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ در کوشک کتاب برگزار می‌شود.

مدیرعامل انجمن کتابفروشان خوشه درباره محورهای اصلی گفت‌وگو در این نشست گفت: مشکلات احتمالی که عدم درج قیمت پشت جلد کتاب از دیدگاه کتابفروش و ناشر، افزایش قیمت کتاب و ایجاد تورم در بخش نشر، آری یا نه، ابعاد ورود و نظارت دولت بر قیمت‌گذاری کتاب و باز گذاشتن دست کتابفروش برای قیمت‌گذاری کتاب بر طبق آخرین قیمت ناشر در این نشست بررسی خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها