دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
برای جبران خلاء اقتصادی لغو نمایشگاه همه گزینه‌ها روی میز است/ نظر وزارت بهداشت فصل الخطاب است

ایوب دهقان‌کار، نظر وزارت بهداشت درباره برگزاری و یا لغو نمایشگاه کتاب را فصل‌الخطاب دانست و تاکید کرد: همه گزینه‌های معاونت امور فرهنگی برای جبران خلاء اقتصادی لغو نمایشگاه در راستای حمایت از صنعت نشر روی میز خواهد بود،

ایوب دهقان‌کار، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تصمیم برای برگزاری و یا لغو سی‌و‌سومین دوره  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آنقدر بزرگ است که شورای سیاست‌گذاری در تصمیم‌گیری به‌منظور اعلام قطعی برگزار نشدن آن فعلا تعجیل نکند!

وی با بیان اینکه ابعاد فرهنگی و اقتصادی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این رویداد را از سایر رویداد‌های فرهنگی متمایز کرده است، افزود: شورای سیاست‌گذاری در حال رصد جمیع شرایط اقتصادی و منتظر تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

دهقان‌کار با اشاره به اینکه تعویق برگزاری سی‌و‌‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف حفظ سلامت بازدیدکنندگان، ناشران و مجریان این نمایشگاه بوه است، ادامه داد: با توجه به عضویت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا، در تصمیم‌گیری برای اجرا یا لغو برگزاری این رویداد، تابع نظرات تخصصی  وزارت بهداشت، هستیم و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را فصل‌الخطاب می‌دانیم. بنابراین چنانچه در آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل تجمعات در مقیاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ایمن و بلامانع اعلام کند، شورای سیاست‌گذاری قطعا درباره زمان برگزاری نمایشگاه تصمیم‌گیری خواهد کرد.  

وی در پاسخ به این سوال که در صورت لغو برگزاری نمایشگاه بودجه تخصیص یافته چگونه صرف خواهد شد، گفت: چنانچه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تحت هیچ شرایطی میسر نباشد، همه گزینه‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خلاء اقتصادی لغو نمایشگاه و در راستای حمایت از صنعت نشر روی میز خواهد بود و این بودجه کماکان با هدف تقویت صنعت نشر اما به شیوه‌های دیگر هزینه خواهد شد.

دهقان‌کار در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزارت فرهنگ برای جبران خسارات ناشی از کرونا، تاکید کرد: در حال حاضر، شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت توسعه مدیریت و منابع و همه معاونت‌های تخصصی در حال تلاش و پیگیری جدی خسارات وارده ناشی از کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر هستند.

دهقان‌کار بیان کرد: با توجه به ابعاد فرهنگی و اقتصادی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبوری توام با تدبیر شورای سیاستگذاری برای اتخاذ تصمیم منطقی در خصوص این رویداد ارزشمند است. تصمیم‌گیران برخی نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی کتاب در اعلام زمان جدید تعجیل کردند درحالی‌که بعد از مدتی، خبر تعویق مجدد و در نهایت لغو آن‌ نمایشگاه‌ها منتشر شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها