پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
جدیدترین کتاب آیت‌الله مصباح یزدی رونمایی شد

کتاب «بدرود با بهار» مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح همزمان با پنجمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب «بدرود با بهار»، مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی که به همت حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گرائی گردآوری شده، شامگاه 3 خردادماه در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

این اثر مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در رمضان سال 1394 است که در خلال این مباحث به شرح ادعیه صحیفه سجادیه پرداخته‌ است. 
 
حجت‌الاسلام عباس گرائی، تدوین‌گر کتاب «بدرود با بهار» در بخشی از سخنانش گفت: امام سجاد(ع) به خاطر شرایط زمانه خود معارف را در قالب دعا عرضه کردند که حاصل آن «صحیفه سجادیه» است. ائمه نور واحدند و این شرایط زمانه است که وادار کرد واکنش‌ها متفاوت باشند و همین مزیتی حیات معصومین (ع)ذاست و معارف مورد نیاز بشر در قالب دعا بیان شده است، اما بهره‌وری از این کتاب کار هر کسی نیست.
 
وی افزود: کشف گنج موجود در ادعیه معصومین کار حضراتی مانند علامه مصباح است، از این رو کسانی که می‌خواهند با ادعیه اهل بیت (ع) ارتباط برقرار کند شایسته است از این کتاب استفاده کنند.
 
گرائی بیان کرد: کتاب «بدرود با بهار» مجموعه سخنرانی‌هایی استاد مصباح است که به شرح «صحیفه سجادیه» پرداخته است. یکی از ویژگی‌های استاد مصباح این است که به تبع استاد خود علامه طباطبائی دغدغه شناسائی نیازهای و برطرف کردن جامعه را داشته‌اند. علامه سعی کرده‌ در ذیل شرح دعایی که درباره ماه رمضان است به صفات خدا، قضا و قدر و ... ‌بپردازند. همچنین امام در ادعیه خود به ما بلندپردازی در دعاکردن را می‌آموزانند.
 
آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنانی کوتاه، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی در عرصه‌های مختلف از جمله در شرح ادعیه و روایات اهل بیت نوآوری داشتند. ایشان رویکرد تحلیلی به ادعیه و روایات دارند که در آثار گذشته ما کمتر دیده می‌شود.

در بخش پایانی این برنامه از کتاب «بدرود با بهار» با حضور آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب حسینی، مسئول بخش حوزوی نمایشگاه و حمیدرضا شیخ، ویسی مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.
 
وی ادامه داد: دیگر خصوصیت ایشان روزآمدی است. آیت‌الله مصباح شرح ادعیه را با توجه به اقتضائات روز می نویسند. یکی دیگر از خصوصیات شرح ادعیه از سوی ایشان جامعیت است. آیت‌الله مصباح یزدی به ادعیه تنها به عنوان دعا نگاه نکرده و روایات مختلف موجود در آنها را نیز بررسی می‌کند. ادعیه ما دوره آموزش معارف دینی است و علامه مصباح به خوبی به این مسئله توجه کرده‌ است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها