یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
وزیر ارشاد: مرکز کتاب پژوهی ایران، حرکتی ماندگار در خانه کتاب است/ نسخه‌ای از منابع فارسی خارج از کشور نیز به منابع کتاب پژوهی اضافه شود

مرکز کتاب‌پژوهی ایران، امروز یکشنبه 30 شهریور ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و علی جنتی با حضور در خانه کتاب در جریان کامل عملکرد این موسسه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی جنتی با افتتاح مركز كتاب‌پژوهي خانه کتاب گفت: نسخه‌ای از منابع فارسی موجود در خارج از کشور نیز به منابع این مجموعه اضافه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر تلاش های ارزنده خانه کتاب گفت: بنده برای راه اندازی این مرکز با حضور سید فرید قاسمی، از مدیریت خانه کتاب تشکر می کنم. این کار ماندگار، تاثرات مثبتی در آینده کتاب و کتابخوانی حواهد داشت.

جنتی با بیان این‌که امیدوارم مرکز کتاب‌پژوهی ایران روزی به پایگاهی مرجع، حرفه‌ای و بی‌نظیر تبدیل شود و کتاب‌های سایر مراکز علمی را نیز جمع‌آوری و ارائه کند، اظهار کرد: در بازدید از این مرکز متوجه شدیم نشریاتی که از سال 1350 منتشر می‌شدند، بسیاری از مسائلی را که امروز در حوزه کتاب با آنها مواجه هستیم نیز دربرداشتند. بنابراین، باید راهکار جدی برای بُرون‌رفت از این مسائل اندیشیده شود چرا که اگر این مسائل حل شوند به گسترش کتابخوانی کمک شایانی خواهد شد.

مركز كتاب‌پژوهي شامل بخش‌های سرگذشت‌نامه، مراجع، کتاب‌آرایی، کتابداری، اطلاع‌رسانی، نقد، نشریه و دیجیتال سازی است. این مرکز جدید که در دولت تدبیر و امید افتتاح شده، با فکر و تلاش  سید فرید قاسمی (رئیس مرکز)، و مجید جلیسه(معاون فرهنگی و پژوهشی خانه کتاب) و جمعی از همکاران و کارشناسان خانه کتاب در شش ماه گذشته راه اندازی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از بخش‌های دیگر خانه کتاب شامل خانه نقد، فصلنامه‌های تخصصی، خبرگزاری کتاب ایران و کتاب هفته، در جریان کامل فعالیت های خانه کتاب و خبرگزاری کتاب ایران قرار گرفت.

گزارش تکمیلی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه کتاب و خبرگزاری ایبنا متعاقبا منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها