دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
نسخه جدید وب‌سایت‌های «خانه کتاب» به زودی راه‌اندازی می‌شود/ رونمایی از وب‌سایت جدید خبرگزاری کتاب

وب‌سایت‌های خانه کتاب شامل وب‌سایت «خانه کتاب» و «شابک» به‌زودی با تغییرات جدید مواجه خواهند شد. به گفته معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی موسسه خانه کتاب، نسخه جدید این وب‌سایت‌ها کاربرپسندتر خواهد بود.

مجید غلامی‌جلیسه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار کرد: وب‌سایت «خانه کتاب» به نشانی www.ketab.ir با چهار تغییر عمده مواجه شده است؛ نخست این‌که در این وب‌سایت سعی شده است اطلاعات به‌روز کتاب ایران ارائه شود. کاربران می‌توانند به صورت روزانه، جدید‌ترین اطلاعات کتاب‌های منتشر شده را در اختیار داشته باشند.

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی موسسه خانه کتاب با اشاره به دومین تغییری که کاربران در وب‌‌سایت «خانه کتاب» با آن مواجه خواهند شد، گفت: کاربران می‌توانند در این وب‌سایت اخبار خانه کتاب را به صورت مستقیم رصد کنند. همچنین در گام سوم این تغییرات، بازتاب‌های خبری موسسه خانه کتاب در سایر وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به صورت روزانه قابل دریافت شده است.

غلامی‌جلیسه درباره چهارمین تغییر وب‌سایت «خانه کتاب» گفت: به این وب‌سایت بخشی با عنوان «کتاب در آیینه رسانه» اضافه شده است؛ در این بخش، کاربران می‌توانند اطلاعات و اخبار کتاب‌هایی را که در سایر وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منعکس شده است رصد کنند.

وی با بیان این‌که اجرای این تغییرات همچنان ادامه دارد، گفت: در تمامی این تغییرات سعی کرده‌ایم به شیوه‌ای عمل کنیم که وب‌سایت‌های خانه کتاب کاربر پسندتر باشد به‌گونه‌ای که کاربران بتوانند راحت‌تر از آن بهره‌مند شوند.

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی موسسه خانه کتاب با اشاره به ویژگی‌های جدید وب‌سایت شابک گفت: نسخه جدید این وب‌سایت نیز به زودی رونمایی خواهد شد؛ این وب‌سایت را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که کاربران (ناشران) هم از نظر ساختاری و هم از نظر شکلی بتوانند راحت‌تر از آن بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی وب‌سایت‌ نشریه «کتاب هفته»
غلامی‌جلیسه همچنین از راه‌اندازی وب‌سایت نشریه «کتاب هفته» خبر داد و گفت: نشريه كتاب هفته آخرين اخبار و رويدادهای اين حوزه و ديدگاه‌های نويسندگان، مترجمان و ناشران درباره آثارشان و مسايل روز نشر كتاب در ايران و جهان را منتشر می‌کند به همین دلیل موسسه خانه کتاب برای دسترسی آسان مخاطبان به این نشریه، وب‌سایت نشریه کتاب هفته را به نشانی ketabhafteh.ir راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: وب‌سایت خانه کتاب از نیمه مردادماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و در این مدت آخرین شماره‌های چاپ‌شده نشریه کتاب هفته را روی این وب‌سایت قرار داد. در صفحه اصلی این وب‌سایت آخرین عناوین هفته‌نامه کتاب هفته گذاشته شده که شامل چهار شماره آخر است.

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی موسسه خانه کتاب افزود: نشریه کتاب هفته در سه دوره منتشر شده است که آخرین دوره آن از سال 1380 تاکنون دارد. در وب‌سایت کتاب هفته نیز آرشيو هفته‌نامه از سال 1381 تاکنون ثبت شده است. در این وب‌سایت بیش از 80 درصد شماره‌های این نشریه آرشیو شده است که تا یک ماه آینده به صورت صد درصد تکمیل خواهد شد.

نشریه کتاب هفته سه دوره انتشار را تجربه کرده است که دوره نخست آن به تاریخ سوم شهریور سال 1372 تا 15 آبان 1377، دوره دوم از 30 آبان 1377 تا 29 خرداد 1380 و دوره سوم از 12 خرداد سال 1380 تاکنون را شامل می‌شود.

غلامی‌جلیسه ادامه داد: در آینده نزدیک برای هر کدام از پروژه‌های جدید خانه کتاب مانند «خانه نقد»، «مرکز کتاب‌پژوهی»، «خانه ویرایش»، «خانه خبرنگاران» و «انتشارات» نیز وب‌سایت جداگانه‌ای راه‌اندازی و از آنها رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از رونمایی نسخه جدید وب‌سایت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نسخه جدید خبرگزاری کتاب ایران با تغییرات عمده‌ای مواجه خواهد شد؛ به طور مثال به این وب‌سایت سه زبان فرانسه، سرلیک و ترکی نیز اضافه خواهد شد. همچنین «ایبنای خانواده» از جمله بخش‌های جدید این وب‌سایت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها