سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
«عطر گل سرخ» عاشورایی شد

کتاب «عطر گل سرخ» را سیدمحمد مهاجرانی براساس دانشنامه‌ امام حسین(ع) به رشته تحریر درآورد. این اثر هفتمین جلد از مجموعه هفت جلدی رستاخیز کربلا به شمار می‌آید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر با زبانی ساده و کودکانه به بیان مطالبی تحت عناوین بهترین خانواده، لبخند زمین و آسمان،‌ عزیز خدا، در آغوش پیامبر(ص)، پسر امام؛ پدر امامان، عاشق خدا، دریای ادب، مثل ابر بهار، مثل پدر، مثل مادر،‌ همیشه قهرمان، سرور شهیدان و تربت می‌پردازد.

در بخشی از کتاب «عطرگل سرخ» نوشته شده‌است: «عصر عاشورا بود و او در میان سپاه سنگدلان کوفه، تنهای تنها. از همه سو با تیر و شمشیر و نیزه و سنگ به سویش هجوم آوردند، اما او نترسید و یک تنه در برابر سپاه روسیاه دشمن ایستاد. قلبش لبریز از آرامش بود و لب‌های تشنه‌اش سرشار از یاد خدا. جوانمردانه جنگید و با نیروی ایمان، بسیاری از دشمنان خدا را بر خاک انداخت. باران تیر از همه سو بر تنش بارید و چشمه‌های روشن خون از سراسر قامت زیبایش جاری شد و روح بلندش به آسمان پرکشید و آسمان کربلا و تمام دنیا سرشار از عطر گل سرخ شد. چه شهادت زیبایی!»

نخستین چاپ کتاب مصور «عطر گل سرخ» با شمارگان یکهزار نسخه، در 27 صفحه و به قیمت یکهزار ریال از سوی نشر دارالحدیث راهی بازار نشر شد. تصویرگری این کتاب را مرضیه صادقی بر عهده داشته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط