شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
فتاحی: جشنواره‌ها فضای مناسبی برای تولید آثار ارزشی فراهم می‌کنند

محمد حمزه‌زاده، معاون هنری حوزه هنری در حكمی، حسین فتاحی را به عنوان دبیر هنری ششمین جشنواره سراسری داستان انقلاب انتخاب كرد. فتاحی درباره فواید برگزاری جشنواره‌ها به‌ویژه در حوزه انقلاب اسلامی گفت: جشنواره‌ها فضای مناسبی برای تولید آثار ارزشی فراهم می‌‌کنند.-

حسین فتاحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ششمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب در دو بخش رمان (بزرگسال و کودک) و داستان کوتاه (بزرگسال و کودک) برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از جشنواره، تا پانزدهم مهرماه مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند، گفت: شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به وبگاه اینترنتی مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری به نشانی www.artfest.ir مراجعه کنند.

دبیر هنری ششمین جشنواره سراسری داستان انقلاب با اشاره به ضرورت تغییر نوع نگاه نویسندگان به مضمون آثار حوزه انقلاب افزود: تاکنون اغلب آثاری که درباره انقلاب اسلامی تولید و منتشر شده‌اند به وقایع قبل از انقلاب و به مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی مربوط می‌شوند، در حالی که معتقدم انقلاب اسلامی موضوعی چند وجهی است. بنابراین، نویسندگان باید همزمان که به داستان‌های مبارزاتی می‌پردازند به خلق آثار مربوط به فضاهای بَعد از مبارزه‌ها و بَعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نگه‌داری و حفظ انقلاب اسلامی و همچنین به راهکارهای ارتقای انقلاب اسلامی اقدام کنند.

فتاحی ادامه داد: جشنواره‌ها زمینه‌ ایجاد انگیزه در نویسندگان برای خلق آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را فراهم می‌کنند، البته این موضوع به معنای این نیست که نویسندگان دغدغه فعالیت در این حوزه‌ها را ندارند بلکه آن‌ها به وفور مشتاق خلق آثار در این حوزه‌ها هستند، اما اغلب مشغله‌های زیاد و مشکلات اقتصادی مانع از تحقق آن می‌شود. جشنواره‌ها ضمن فراهم‌کردن زمینه ورود نویسندگان به حوزه‌های مذکور باعث می‌شوند تولیدات ارزشی در اولویت قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که زنده‌یاد امیرحسین فردی، دبیری هر پنج دوره گذشته این جشنواره را برعهده داشته است، گفت: آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط