چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
«دیابت» و «فشار خون» پرفروش‌ترين‌‌کتاب‌های درمانگاه ابوريحان

درمانگاه ابوریحان با همکاری شرکت چیترا غرفه کتابی دارد که در آن بیش از 50 اثر خودنمایی می‌کنند. کتاب‌های «دیابت» و «فشار خون» پرفروش‌ترین آثار غرفه کتاب این درمانگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درمانگاه‌ها و بیمارستان از جمله مکان‌هایی هستند که شهروندان برای سپری شدن زمان و فرارسیدن نوبتشان به ناچار بخشی از وقت خود را از دست می‌دهند. در چنین فضایی مطالعه کتاب از بهترین گزینه‌ها برای سرگرمی و افزایش آگاهی است.

شرکت چیترا که از جمله مراکز پخش کتاب است با آگاهی از این فرصت مطالعاتی غرفه‌هایی برای فروش کتاب در برخی از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها برپا کرده است. 

درمانگاه ابوریحان خیابان فلسطین جنوبی از جمله مراکزی است که از نظر شرکت چیترا دور نمانده و اکنون غرفه‌ای با بیش از 50 عنوان کتاب در موضوعات گوناگون به‌ویژه آثار حوزه سلامتی و تغذیه برای بیماری‌های خاص دارد.

مهسا نوری، مسوول غرفه فروش کتاب درمانگاه ابوریحان در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد: روزانه حدود 25 تا 30 بیمار از این غرفه بازدید و آثاری را متناسب با ذوق مطالعاتی یا بیماری‌های خود تهیه می‌کنند. 

وی با اشاره به این که طرح جلد و عنوان کتاب‌ها بیشترین تاثیر را در این انتخاب دارند، گفت: کتاب «دیابت» و «فشار خون» پرفروش‌ترین آثار ما هستند، البته کتاب‌هایی درباره انتخاب همسر و مسایل مربوط به ازدواج، رمان‌هایی ویژه نوجوانان، بازی‌های فکری و پازل هم در غرفه ما وجود دارند که با استقبال خوبی مواجه‌اند.

نوری در پاسخ به این سوال که «فروش کتاب در یک درمانگاه چه گونه است؟ و چه حس و حالی دارد؟» عنوان کرد: اغلب شهروندان به ویژه بیماران به دلیل دغدغه‌های خاص خود کمتر در اندیشه کتاب هستند یا فرصتی برای تهیه و مطالعه آثار گوناگون را پیدا می‌کنند. در درمانگاه‌ها به دلیل آن‌که زمان انتظار بیماران در شمار اوقات سوخته آن‌ها به شمار می‌آید، اغلب این فرصت را پیدا می‌کنند تا به علایق نهانی خود احترام بگذارند و به تورق و مطالعه بپردازند همچنین بیشتر والدین آثاری را برای مطالعه کودکان انتخاب می‌کنند یا کتاب‌هایی را بر می‌گزینند که بتوانند در این زمان برای کودکان خود بخوانند. 

وی افزود: این شغل را دوست دارم و می‌کوشم در فرصت‌های گوناگون مروری بر کتاب‌ها داشته باشم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها