جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
انتشار کتاب‌های تفسیر موضوعی با نگاه کاربردی به مسایل روز

مدیر پژوهش‌های انتشارات تلاوت، وابسته به سازمان‌دار‌القرآن‌کریم گفت: این انتشارت اقدام به انتشار تفسیر موضوعی قرآن کریم کرده است؛ تفسیری که با تاکید به اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی، موضوعات اجتماعی روز را با استفاده از آیات قرآن با نگاهی کاربردی تشریح می‌کند._

حسین تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب مبدا و معاد در قرآن به قلم دکتر سید محسن میرباقری و کتاب تفسیر سوره‌ها و آیات منتخب قرآن کریم به قلم حسین تقی‌پور، از جمله کتاب‌های این انتشارات هستند که به تفسیر موضوعی آیات قرآن می‌پردازند. 

تقی‌پور درباره کتاب مبدا و معاد در قرآن گفت: این کتاب در دو بخش توحید در قرآن و معاد در قرآن، آیات مربوط به این مقوله مهم را بررسی کرده است.

وی افزود: این کتاب در بخش توحید در قرآن به شناخت خدای سبحان، چگونگی معرفت‌الله، آیات الهی و مساله شناخت، عالم امکان؛ آیت وجودی خدای ‌ازلی، نتیجه معرفت و شناخت خدا، اسماء و‌ صفات الهی، افعال الهی و رابطه دوستی انسان و خداوند می‌پردازد.

مدیر پژوهش‌های انتشارت تلاوت یادآور شد: بخش دوم کتاب مبدا و معاد در قرآن به موضوع معاد اختصاص دارد و با نگاهی کلی به این مقوله، دوران‌های وجودی انسان را بررسی می‌کند تا مخاطبان با قرآن و معاد آشنا شوند.

وی افزود: برای تالیف این اثر از 60 عنوان کتاب از جمله تفسیر نمونه، تفسیر کشاف، تفسیر نورالثقلین، دایره‌المعارف‌ قرآن‌ کریم و اصول کافی به عنوان منبع استفاده شده است. 

تقی‌پور درباره کتاب تفسیر سوره‌ها و آیات منتخب قرآن‌ کریم نیز گفت: این کتاب به تفسیر سوره‌های لقمان، حجرات و بخشی از سوره‌های مومنون و اسرا اختصاص دارد. 

وی افزود: این کتاب با استفاده از حدود 200 منبع از منابع تفسیری و روایی شیعه و سنی به تفسیر موضوعی آیات قرآن‌کریم پرداخته است. 

تقی‌پور با اشاره به این نکته که جامعه امروز به تفاسیری با موضوعات کاربردی و روزمره نیاز دارد تا مفاهیم قرآن کریم را به صورت کاربردی برای مسایل روز اجتماعی ارایه دهد گفت: کتاب تفسیر سوره‌ها و آیات منتخب قرآن‌ کریم با هدف تفسیر بخشی از سوره‌های قرآن‌کریم که بعد اخلاقی دارند، به تشریح مباحث اخلاق فردی و اجتماعی در جامعه می‌پردازد و آیاتی را که جنبه‌های  اخلاقی دارند و در اجتماع به کار می‌آیند، مطرح می‌کند. 

وی یاد‌آورشد: در دل این تفسیر آیه به آیه، برخی موضوعات به صورت موضوعی توضیح داده شده‌اند. به عنوان مثال، موضوع غیبت با استفاده از آیات مختلف قرآن تشریح شده است. 

وی افزود: همچنین 20 عنوان موضوع هم به طور خاص در این کتاب با تاکید به مقوله اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی با محور قرآن و آیات قرآن مطرح شده‌اند.

کتاب مبدا و معاد در قرآن به قلم دکتر سید محسن میر‌باقری برای نخستین بار با شمارگان سه هزار نسخه، در 282 صفحه و به بهای 70 هزار ریال و چاپ دوم کتاب تفسیر سوره‌ها و آیات منتخب قرآن ‌کریم به قلم حسین تقی‌پور با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای 45 هزار ریال از سوی انتشارات تلاوت، وابسته به موسسه فرهنگی دارالقرآن کریم، منتشر شده است. 

خبرنگار:زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها