دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
زندی‌پور با «تمرینات پایه» به جنگ فوتسال‌ پلانت می‌رود

کتاب «تمرینات پایه در فوتسال» نوشته علی‌ زندی‌پور، مربی تیم شهدای گرگان و نویسنده آثار این حوزه به زودی از سوی انتشارات علم و حرکت روانه بازار کتاب خواهد شد. این نویسنده معتقد است در صورت آشنایی مربیان فوتسال با کتاب‌های این ورزش، رجوع به سایت فوتسال پلانت کمتر خواهد شد.-

زندی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب را بر اساس نیاز مربیان مدارس فوتسال و در هشت فصل تنظیم کرده‌ام که گرم‌ کردن، کنترل توپ، دریبل، چرخش‌های ابتدایی و تمرینات ترکیبی، مهم‌ترین بخش‌‌های آن را تشکیل می‌دهند و در هر یک از آن‌ها 10 تمرین را تشریح کرده‌ام. 

وی با بیان این‌که جای کتاب‌های تمرینات پایه فوتسال در بازار نشر ورزش ایران خالی است، ادامه داد:‌ سعی کردم در این کتاب مطالبی را فراتر از سطح تمرینات ابتدایی فوتسال به مخاطبان ارایه کنم و حتی برخی تمریناتی که در این اثر به آن‌ها پرداخته‌ام، در حد تیم‌های لیگ برتر فوتسال کشورمان است. 

زندی‌پور در پاسخ به این پرسش که «آیا بازیکنان سنین پایه، توان اجرای تمرینات تیم‌های لیگ برتری را دارند؟» توضیح داد: مخاطبان اصلی این کتاب، مربیان تیم‌های پایه‌ فوتسال‌اند و مطالعه این کتاب می‌تواند آن‌ها را با تمرینات روز تیم‌های بزرگسال آشنا کند. البته من سطح دانش مربیان فوتسال کشورمان را بسیار بالا می‌دانم و به هیچ‌ وجه وارد مقوله آموزش نشده‌ام چون کار من طراحی تمرینات فوتسال است، نه آموزش آن‌ها. 

مربی تیم فوتسال شهدای گرگان درباره حمایت از آثارش گفت: متاسفانه کتاب‌های حوزه فوتسال در مقایسه با فوتبال، از تعدد کمتری برخوردارند، در حالی که نگاه ویژه به مکتوبات حوزه فوتسال باید دغدغه فدارسیون فوتبال باشد. تا وقتی این اتفاق نیفتد، به یقین پیشرفتی در حوزه نشر کتاب‌های فوتسال دیده نخواهد شد. 

وی ادامه داد: وقتی کتاب‌های این حوزه تبلیغ و حمایت نمی‌شوند، طبیعی است که مربیان فوتسال ما برای آشنایی با تاکتیک‌ها و تمرینات روز این ورزش به سایت «فوتسال پلانت» رجوع کنند. بسیاری از همکاران من حتی از وجود چنین کتاب‌هایی در بازار نشر ایران بی‌ اطلاعند! 

زندی‌پور با انتقاد از نحوه آموزش فوتسال در ایران اضافه کرد: متاسفانه تنها چهار مدرس رسمی در کشورمان به تدریس فوتسال می‌پردازند که این تعداد به هیچ عنوان جوابگوی خانواده بزرگ فوتسال ایران نیست. 

علی زندی‌پور، مربی اسبق تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران و دارای مدرک مربیگری سطح یک فوتسال آسیا، مربیگری سطح یک دروازه‌بانی فوتبال و همچنین مربیگری بدنسازی سطح یک فوتبال آسیا است. از وی تاکنون کتاب‌هایی مانند «50 راه رسیدن به گل در فوتسال» و «تمرینات دروازه‌بانی در فوتسال» منتشر شده است. وی همچنین در تالیف کتاب «شیوه‌های تمرینی در فوتسال» با علیرضا رعدی همکاری داشته است. 

کتاب «تمرینات پایه در فوتسال» قرار است از سوی انتشارات علم و حرکت روانه بازار کتاب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط