چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
«مطالعات رسانه‌ای، راهنمای عملی دانشجویان» ترجمه می‌شود

معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع)، قصد دارد به زودی کتاب «مطالعات رسانه‌ای، راهنمای عملی دانشجویان» ترجمه امیررضا سپنجی را با رویکرد آموزشی برای دانشجویان رسانه روانه بازار نشر کند.-

امیررضا سپنجی، عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از مراحل آماده‌سازی چاپ ترجمه کتابی خبر داد که می‌تواند منبعی دانشگاهی و آموزشی برای دانشجویان رشته رسانه و ارتباطات باشد. 

وی ترجمه تحت‌الفظی عنوان اصلی کتاب را «کتاب دانشجویان رسانه» بیان کرد و در ادامه افزود: این اثر از سوی انتشارات معتبر «راتلیج» منتشر شده است و دو فرد انگلیسی زبان به نام‌های «گیل برانستون» و «روی استافورد» آن را تالیف کردند. 

این مدرس حوزه ارتباطات در معرفی ساختار کتاب گفت: محتوای کتاب از سه بخش 16فصلی تشکیل شده است که سه بخش اول به مفاهیم کلیدی، فعالیت‌های رسانه‌ای و مباحث رسانه‌ای می‌پردازد.
 
این مترجم افزود: کتاب کلید واژه‌‌ها، ادبیات و مفاهیمی را بیان می‌کند که فضای تازه پژوهشی و آموزشی را برای مخاطبان دانشجو و محققان حوزه رسانه بازگو می‌کند. 

وی مباحث متنوع کتاب را تفسیر رسانه‌ها، روایت‌های رسانه‌ای، توزیع رسانه‌ها، مستندسازی تلویزیون واقع‌گرا، انتخاب‌های آزاد و جهانی شدن عنوان کرد و گفت: این اثر به هشت زبان زنده دنیا ترجمه شده است که ترجمه فارسی نهمین ترجمه کتاب محسوب می‌شود. 

مولف کتاب «سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در هشت کشور فراصنعتی» ابراز امیدواری کرد به زودی اثر ترجمه‌ای جدید خود را روانه بازار نشر کند تا در دسترس عموم علاقه‌مندان و دانشجویان حوزه رسانه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها