چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
همگان می‌توانند حافظ قرآن شوند

مدیر بخش «حاملان وحی» بیان کرد: این بخش در نظر دارد حفظ قرآن را به صورت فرهنگ در میان مردم همگانی کند، زیرا معتقدیم که همه اقشار در هر سنی می‌توانند با روش‌های استاندارد و آسان، با معانی و معارف قرآن آشنا شوند و قرآن را حفظ کنند.-

محسن خاکپور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: در راستای تحقق این آرمان، کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان برجسته قرآن کریم برای آموزش علاقه‌مندان در طول برپایی نمایشگاه در این بخش دایر خواهند بود.

وی گفت: اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم مطابق با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و همچنین فرهنگ حفظ قرآن به ‌عنوان یکی از راه‌های انس با قرآن در راستای رسیدن به سبک زندگی قرآنی، مهم‌ترین اهداف تشکیل این بخش‌اند، زیرا برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی باید با قرآن انس داشته‌ باشیم و یکی از مهم‌ترین راه‌های انس با قرآن، حفظ قرآن است.

مدیر بخش «حاملان وحی» در تشریح دیگر برنامه‌های این بخش گفت: ثبت‌نام از مراجعان برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن کریم، دعوت از حافظان برجسته و بین‌المللی قرآن، تشکیل بانک جامع حافظان قرآن و ارایه نرم‌افزارهای برتر و موفق در حوزه حفظ قرآن کریم، برخی از برنامه‌های بخش «حاملان وحی» به شمار می‌آیند.

خاکپور در پایان اظهار کرد: همچنین تابلوهایی برگرفته از کتاب‌های تخصصی حفظ قرآن بر دیواره‌های بخش نصب می‌شوند که بازدیدکنندگان می‌توانند با مطالعه آن‌ها، با بخشی از محتوای کتاب‌ها آشنا شوند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمعه (14 تیرماه) به‌طور رسمی افتتاح و این نمایشگاه از صبح شنبه (15 تیر) به مدت یک ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط