سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
پرواز ماهانه لاک‌پشت پرنده بر سر کتاب‌های کودکان

سلسله برنامه‌های جدید جشن امضای لاک‌پشت پرنده، در سال جدید به صورت ماهانه برگزار خواهد شد و نویسندگان و مترجمان و تصویرگران کتاب‌های برگزیده کودکان و نوجوانان، هر ماه برای امضای کتاب‌هایشان به فروشگاه مرکزی شهر کتاب خواهند رفت._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شهر کتاب، محمود برآبادی سخنگوی گروه داوران لاک‌پشت پرنده، گفت: جشن امضای لاک‌پشت پرنده که سال گذشته در فروشگاه مرکزی شهر کتاب، به صورت فصلی و با حضور همه نویسندگان، مترجمان و تصویرگران برگزیده یک فصل برگزار می‌شد و با استقبال زیاد پدر و مادر‌ها و دست اندرکاران کتاب‌های کودک و نوجوان رو به رو بود، از این به بعد به صورت ماهانه و با حضور تعداد کمتری از نویسندگان و مترجمان و تصویرگران برگزار خواهد شد. 

برآبادی با اشاره به ویژگی‌های جشن امضا که حرکتی نو در عرصه کتاب کودک و نوجوان ایران بود، گفت: به دو دلیل قرار شد که از این پس جشن امضای لاک‌پشت پرنده به صورت ماهانه برگزار شود.  نخستین دلیلمان این بود که این جشن باعث رونق کتاب کودک بود و مخاطبان زیادی را جلب می‌کرد و دیدیم که مخاطبان ممکن است در یک روز خاص در یک فصل نتوانند حضور داشته باشند، اما اگر در هر فصل سه روز به این موضوع اختصاص پیدا کند، حضور در آن برای همگان ممکن می‌شود. ضمن اینکه برخی از خانواده‌ها پیشنهاد می‌دادند که تعداد جشن‌ها زیاد‌تر باشد. یعنی ممکن است که یک خانواده‌ بخواهند هر ماه شرکت کنند و کودکان خود را در فضایی فرهنگی قرار بدهند.
 
وی درباره دومین دلیل گفت: وقتی که تعداد زیادی نویسنده و تصویرگر و مترجم را برای جشن امضا دعوت می‌کردیم، با توجه به فضایی که فروشگاه در اختیار دارد، فضا خیلی شلوغ می‌شد. خانواده‌ها و بچه‌هایی که به عنوان مهمان می‌آمدند، ممکن بود، ناراحت شوند و هم کار فروشگاه یک روز کامل مختل می‌شد و باعث سرگردانی خریداران معمولی کتاب می‌شد. این بود که دیدیم، اگر مراسم را کوچک‌تر کنیم، اما تعدادش را بیشتر کنیم، خیلی بهتر است. 

نخستین جشن امضای سال ۱۳۹۲ اواخر تیرماه در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار خواهد شد. 

لاکپشت پرنده نام فهرستی برگزیده از کتاب‌های کودک و نوجوان است که از سوی فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و فروشگاه مرکزی شهر کتاب منتشر می‌شود. 

این فهرست هر فصل با بررسی و داوری تمام کتاب‌های آن فصل توسط گروه داوران متشکل از معصومه انصاریان، محمود برآبادی، شکوه حاجی نصرالله، شیوا حریری، شادی خوشکار، حسین شیخ الاسلامی، علی اصغر سیدآبادی، حدیث لزر غلامی، مریم محمدخانی، گیسو فغفوری، مسعود ملکیاری و ربابه میرغیاثی تدوین و در مجله پژوهشنامه منتشر می‌شود و کتاب‌های راه یافته به فهرست در برخی از کتابفروشی‌ها و از جمله فروشگاه مرکزی شهرکتاب عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها