شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
شمارگان «زنان در حکومت امام زمان (عج)» به 54 هزار نسخه رسید

کتاب «زنان در حکومت امام زمان (عج)» تالیف محمد‌جواد مروجی طبسی در دوازدهمین چاپ خود به شمارگان 54 هزار نسخه رسید._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به دلیل محتوا، قطع و حجم مناسب و استقبال بسیار مخاطبان، کتاب «زنان در حکومت امام زمان (عج)» تاکنون 12 بار از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تجدید چاپ شده است. کمترین تعداد شمارگان 12 نوبت چاپ این کتاب، سه هزار نسخه و بیشترین شمارگان آن 10 هزار نسخه بوده است. تعدادی از چاپ‌ها هم در شمارگان پنج هزار نسخه‌ای بوده‌اند. 

کتاب «زنان در حکومت امام زمان(عج)» اثری است که نویسنده با ذکر نقش بانوان شایسته در امتداد تاریخ (از صدر اسلام تا غیبت صغری) و همچنین حضور بانوان در حکومت حضرت(عج) به صورت اجمالی نقش زنان منتظر را در اداره جامعه جهانی و زمینه‌سازی این حکومت ترسیم می‌کند. 

در گذر تاريخ، نقش زنان در دوران امام على (ع)، نقش زنان در دوران غيبت صغرى، حضور پنجاه زن در بين ياران امام(عج)، زنان آسمانى، رجعت زنان، زنان سرافراز و بانوان منتظر، عنوان‌های مهمترین فصل‌ها و بخش‌های این کتاب‌اند. 

در این کتاب انتظار فرج این‌گونه معنا شده است: «انتظار فرج یعنی نفی هرگونه سلطه از بیگانگان و مبارزه با افکار انحرافی و فساد اخلاقی و در یک کلام انتظار فرج، یعنی بیزاری از دشمنان خدا و پیامبر (ص) و معصومین (ع)؛ بی‌سبب نیست که انتظار از بهترین اعمال شمرده شده است.» 

بر اساس مطالب کتاب، «امام صادق (ع) می‌فرماید: هرکس دوست دارد از یاران قائم ما باشد، باید در انتظار به‌سر برد و خود را به ورع و محاسن اخلاق بیاراید، اگر در همان حال بمیرد، برای او اجری مانند کسی است که آن حضرت را درک کرده باشد.» 

دوازدهمین چاپ کتاب «زنان در حکومت امام زمان (عج)» با شمارگان پنج هزار نسخه در 84 صفحه از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط