شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
انتشار پژوهشی نو در باره مادر امام زمان

موسسه بوستان کتاب در موضوع مهدویت و انتظار، بیش از 40 عنوان اثر ارزنده را چاپ و منتشر کرده است. «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان» عنوان جدیدترین کتاب این نشر در حوزه مهدویت است.-

مهدی محدثی، کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی موسسه بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: آثار وزین منتشر شده در موضوع مهدویت و مبحث انتظار به زندگی امام عصر(عج) به مبانی انتظار فرج و مبحث انتظار و مهدویت به طور مفصل پرداخته‌اند.

وی با بیان این‌که ناشری دینی را نمی‌توان یافت که در محصولات فرهنگی و منشورات خود به مهدویت نپرداخته باشد، افزود: تاکنون کتاب‌های زیادی درباره امام عصر (عج) از سوی ناشران به ویژه ناشران قم به زیور طبع آراسته شده‌اند. البته هنوز عرصه برای تحقیق و پژوهش در این زمینه فراهم است تا محققان با استناد به منابع معتبر شیعه، گامی نوین در حوزه مهدی‌پژوهی بردارند و به معرفی شخصیت آسمانی منجی عالم بشریت بپردازند.

مسوول روابط عمومی انتشارات بوستان کتاب در پاسخ به این سوال که «آیا موسسه بوستان کتاب اثر جدیدی در این موضوع منتشر کرده است؟» عنوان کرد: جدیدترین کتابی که موسسه بوستان کتاب درباره مهدویت چاپ و منتشر کرده، «پژوهشی نو در باره مادر امام زمان» به قلم ناهید طیبی است. طیبی در این کتاب، ابتدا گونه‌های روایی مربوط به این موضوع را طبقه‌بندی کرده و سپس به بررسی سندی روایات و انطباق آن‌ها با منابع غیر اسلامی پرداخته است. وی آن‌گاه پس از قراردادن روایاتی که بیشتر قابل قبول بوده‌اند، به عنوان مبنای شخصیت و زندگانی مادر امام زمان(عج)، اتهام برخی از منابع را در باره افسانه شیعه بودن این بانوی پاک را بر اساس مستندات محکم و متقن، شبه‌زدایی کرده است.

محدثی افزود: این اثر 312 صفحه‌ای، نخستین کتابی است که به طور مستقل در این زمینه تالیف شده است. همچنین کتاب‌های «امامت و امامان» به قلم آیت‌الله ابراهیم امینی، «راه مهدی» نوشته آیت‌الله سیدرضا صدر، «نزول مسیح و ظهور موعود» تالیف میرتقی حسینی‌خواه، «جزیره خضرا، افسانه یا واقعیت» به روایت ابوالفضل طریقه‌دار، «صبح امید» از جواد محدثی، «نشانه‌هایی از دولت موعود» تالیف نجم‌الدین مروجی طبسی، «سپیده امید» به قلم حسین فتاحی،‌ «برخورد ائمه(ع) با مدعیان مهدویت» اثر غلام‌رسول محسنی ارزگانی، «حیات پاکان» به روایت مهدی محدثی، «مصلح جهانی از دیدگاه شیعه و اهل سنت» از ابوالاعلی مودودی و «کجاست رد پای تو» به قلم محمود پوروهاب از جمله آثار موسسه بوستان کتاب‌اند که در حوزه حضرت مهدی( عج) و مهدویت نوشته شده‌اند.

سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) نیمه شعبان مصادف با سوم تیرماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط