شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
رونمایی از کتاب «روح تشریع در اسلام»

موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در آستانه سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) در نشستی که یکشنبه (دوم تیر‌ماه) برپا خواهد شد از کتاب «روح تشریع در اسلام» از آثار امام موسی صدر رونمایی می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» با ترجمه موسی اسوار و احمد ناظم برای نخستین بار منتشر شده است. مراسم رونمایی از این کتاب یکشنبه (دوم تیر‌ماه) با حضور آیت‌الله اعرافی، رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه برگزار می‌شود.

محتوای کتاب به مقاله امام موسی صدر در هفتمین کنفرانس «ملتقی‌الفکر‌الاسلامی» مربوط می‌شود که سال ۱۹۷۳ که همراه با نقد و نظر اندیشمندان جهان اسلام و پاسخ‌های امام موسی صدر برگزار شد. امام موسی صدر در این مقاله، مسایل فلسفه فقه را بررسی کرد و کوشید تا دو مساله اساسی «تفاوت قوانین بشری و الهی» و «نسبت قوانین الهی و شریعت با تحول جهان و انسان» را تبیین کند.

استاد محمد ابوزهره، شیخ محمد خاطر، دکتر احمد الشرباصی، دکتر عمر فروخ، دکتر محمد غزالی، استاد احمد حمانی، استاد ادریس‌الکتانی، استاد مصطفی‌الرزقاء، مولود قاسم نایت بلقاسم، شیخ سلیمان داود بن یوسف، استاد زینب‌الغزالی‌الجبیلی، دکتر صبحی صالح و دکتر محمود منصور پژوهشگرانی‌اند که درباره این مقاله به نقد و نظر پرداخته‌اند.

چاپ نخست کتاب روح تشریع در اسلام در 180 صفحه و به بهای 70 هزار ریال از سوی انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شده است.

مراسم رونمایی از کتاب روح تشریع در اسلام از ساعت 17 فردا(یکشنبه، دوم تیر‌ماه) در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر واقع در میدان هفت‌تیر، بالاتر از مسجد‌الجواد(ع)، کوچه شریعتی، پلاک 10، واحد 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط