چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
ماجرای دوست شدن یک گربه واقعی با خیالی روایت شد

شهربانو بهجت، نويسنده كودك و نوجوان، كتابي با نام «روزی که چشم‌های گربه‌ام رنگی شد» را آماده انتشار كرده است. وي گفت كه اين داستان درباره پسربچه‌ای است که روی بدن گربه‌ای را نقاشی می‌کند؛ در حالی که گربه بسیار اندوهگین است و پسر بچه در تلاش است او را با هر روشی شاد کند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بهجت درباره كتاب تازه‌اش كه به ‌زودي از سوي انتشارات علمی، فرهنگی منتشر مي‌شود، گفت: این کتاب که همراه با نقاشی برای کودکان پیش دبستانی است، افزون بر داستان، خلاقیت کودکان را نیز برمی‌انگیزد.

وي ادامه داد: در این داستان پسربچه‌ای روی بدن یک گربه را نقاشی می‌کند، ولی این گربه بسیار غمگین است. کودک که از این موضوع سخت ناراحت است دست به هرکاری می‌زند تا گربه‌اش را شاد کند.

بهجت افزود: پسربچه داستان ما دریا را نقاشی می‌کند و گربه‌اش را به کنار دریا می‌برد، جنگل نقاشی می‌کند و گربه را با خود همراه می‌کند، اما گربه شاد نمی‌شود که نمی‌شود تا این‌که گربه دیگری نقاشی می‌کند و این گربه با گربه‌ داستان همبازی می‌شود.
 
این نویسنده کودک و نوجوان انگیزه‌اش از نوشتن چنین داستانی را آموزش چگونگی برخورد با مشکلات و پیدا کردن راه حل‌های مناسب توسط کودکان عنوان کرد و توضیح داد: هدفم از نوشتن چنین داستانی آموزش به کودکان سرزمینم بود که اگر با مشکلی در زندگی روبه‌رو شدند از آن فرار نکنند بلکه راه‌های گوناگون را برای حل و مقابله با آن را پیدا کرده و به کار گیرند.

بهجت متولد سال 1342 در آباده است. او ضمن ويراستاري كتاب‌ «كليله و دمنه» و ترجمه «زندگي بدون استرس» كتابي با نام «شيوه‌هاي كاربردي در آموزش نستعليق تحريري» را نیز نوشته است. 

«آواز دایره» نیز نام آخرین کتاب اوست که به‌ زودی از سوی انتشارات منادي تربيت وارد بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط