دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
شرلوك هولمز اين‌بار با «درنده باسکرویل» آمد

نرگس مساوات، نويسنده و مترجم کودک و نوجوان از انتشار كتاب «درنده باسکرویل» نوشته سرآرتور کانن دویل از سوي نشر ثالث خبر داد و گفت: شخصيت اصلي اين داستان، شرلوك هولمز، كارآگاه مشهور انگليسي است كه در پي دريافت نامه‌هايي تهديدآميز خانواده‌اي اشرافي در انگلستان، وارد بازي مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مساوات گفت: اين رمان در واقع تلخيصي از کتابي به همين نام است كه من آن را براي نوجونان ترجمه كرده‌ام.

وي ادامه داد: شخصيت اصلي اين داستان همان كارآگاه مشهور انگليسي، شرلوك هولمز است كه در پي دريافت نامه‌هايي تهديدآميز به خانواده‌اي اشرافي در انگلستان، وارد بازي مي‌شود.

مترجم كتاب «نيكلاوس كوپرنيك: پدر علم ستاره‌شناسي جديد» افزود: يكي از اجداد اين خانواده اشرافي موجب مرگ دختر جوان و بي‌گناهي مي‌شود و از آن پس جانوري درنده‌خو به زندگي آنان مي‌آید و هر فردی که وارث اين عمارت شود، به ‌وسيله اين جانور كشته مي‌شود.

شرلوک هولمز نام یک کارآگاه خصوصی و شخصیتی داستانی است که براساس داستان‌ها متولد یورکشایر انگلستان است. این شخصیت نخستین بار در سال ۱۸۸۷م به ‌وسيله نویسنده و پزشک اسکاتلندی «سر آرتور کانن دویل» خلق و در کتاب‌ها مطرح شد.

مساوات متولد 1361 در تهران است از آثار او مي‌توان به كتاب‌هاي «اديان و اساطير» و «زبان عمومي و تخصصي ويژه گروه علوم انساني» و ترجمه «نفرتي‌تي»، «نيكلاوس كوپرنيك: پدر علم ستاره‌شناسي جديد» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط