دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۵
مجموعه مقالات همايش ملي زبان‌شناسي، كتيبه‌ها و متون

مجموعه مقالات نخستين همايش ملي زبان‌شناسي، كتيبه‌ها و متون به كوشش گروه‌هاي پژوهشي پژوهشكده زبان‌شناسي، كتيبه‌ها و متون پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دكتر ابوالقاسم اسماعيل‌پور رئيس پژوهشكده زبان‌شناسي، كتيبه‌ها و متون در اين‌باره گفت: از زمان اعلام نخستين فراخوان همايش، حدود 100مقاله دريافت كرديم كه پس از بررسي در سه گروه پژوهشي، زبان‌هاي باستاني و كتيبه‌هاي كهن، متون دوران اسلامي و زبان و گويش، تقسيم‌بندي شدند.

رئيس پژوهشكده خاطرنشان كرد: از مقالات ارسالي پژوهشگران و محققان مجموعه مقالاتي برگزيده شده است كه به‌زودي پس از ويرايش نهايي، منتشر خواهد شد. 

وي افزود: در نخستين همايش ملي زبان‌شناسي، كتيبه‌ها و متون كه طي دو روز در تهران برگزار شد، چكيده مجموعه مقالات فراهم آمد و  24 مقاله نيز براي ارائه به صورت سخنراني انتخاب شد.


پژوهشكده زبان‌شناسي، كتيبه‌ها و متون با اهداف پژوهش و مستندسازي آثار كهن اعم از آثار كتيبه‌اي و خطوط باستاني، متون و نسخ از دوره باستان تا دوره اسلامي، مستندسازي آثار شفاهي زباني و گويشي، هدايت برنامه و اجراي طرح‌هاي پژوهشي مصوب شوراي پژوهشي پژوهشگاه، هدايت، برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌هاي پژوهشي مرتبط با استان‌ها، همكاري با پژوهشگاه‌ها و مجامع علمي داخل و بين‌الملل، چاپ و انتشار كتاب و مقالات اعضاي پژوهشكده و آثار پژوهشگران در سطح كشور تأسيس شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط