یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
نیوتون دنیای ادبیات امروز متولد شد

«روبرت نیوتون پک» نویسنده آمریکایی رمان‌های نوجوان، امروز ۸۵ ساله شد. «دزد اسب‌ها» و «روزی که خوک‌ها نمی‌میرند» و «سوپ» از آثار این نویسنده تگزاسی هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «روبرت نیوتون پک» نویسنده آمریکایی در روز هفدهم فوریه سال ۱۹۲۸ در ایالت تگزاس متولد شد.

او پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان، دست به فعالیت‌هایی زد تا محل زندگی خود را به دیگران معرفی کند. از فعالیت‌های وی شرکت در ساخت فیلم‌های وسترن بود.

نیوتون در جنگ جهانی دوم به عنوان سربازی که با سلاح «ماشین گان» وارد ارتش شد و در جنگ شرکت کرد. پس از بازگشت از جنگ در سال ۱۹۵۳ پک به کالج رفت. او پس از طی دوران تحصیل کالج برای ادامه تحصیل در مدرسه قانون «کرنل» اقدام کرد، ولی در این آزمون رد شد. در همان سال نیوتن با «دوروتی آن» ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. 

نیوتون پک در سال ۱۹۷۲، زمانی که ۴۲ سال از عمرش گذشته بود، نخستین رمان خود برای نوجوانان را با نام «روزی که خوک‌ها نمی‌میرند» منتشر کرد.
 
این نویسنده پس از آن‌که از آثارش استقبال شد، فعالیت در این حوزه را ادامه داد و تاکنون ۵۵ رمان و بیش از یک صد شعر برای جوانان و نوجوانان منتشر کرده است.

نیوتن هم اکنون در قید حیات است و در فلوریدای آمریکا به همراه دومین همسرش، «جو واردلا» زندگی می‌کند.

تاکنون یک اثر از این نویسنده به زبان اصلی در ایران منتشر شده است. «Fawn» و «a part of sky» دو اثر این نویسنده هستند. البته کتاب «A part of sky» این نویسنده هم اکنون فهرست‌نویسی می‌شود.

«دزد اسب‌ها»، «۹ مرد درختی»، «شبح کابوی» و «سوپ عشق» از آثار این نویسنده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط