دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
«هانس كريستين اندرسن آمريكا» امروز به دنیا آمد

«جين يولن» كه نشريه نيوزويك لقب «هانس كريستين‌اندرسن آمريكا» را به او داده، امروز، 11 فوریه سالگرد تولدش است. «پرنده السی»، «پسر گمشده: داستان مردی که پیترپن را خلق کرد»،«اسب‌کوچولو»،«زمزمه‌هایی برای خواب» و «چگونه دایناسور‌ها بلند می‌خندند» از کتاب‌های او هستند که تاکنون برای کودکان و نوجوانان ایرانی به فارسی برگردانده شده‌اند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نویسنده‌ی آمریکایی، 11 فوریه سال 1939 در نيويورك چشم به جهان گشود. او در زمينه كتاب‌هاي كودكان، علمي تخيلي و فولكلور بسيار موفق بوده است.
 
يولن هنگامی ‌که كار خود را به عنوان روزنامه‌نگار و شاعر آغاز كرد، شايد هرگز فكر نمي‌كرد روزي سيصدمين كتاب خود را براي كودكان و نوجوانان و بزرگسالان منتشر كند. 

او در جایی گفته که نوشتن داستان‌هاي كوتاه و سراييدن شعر از طبيعت او سرچشمه مي‌گيرد،ولي براي نوشتن داستان‌هاي طولاني ناچار است انرژي فراواني صرف كند. 

خانم «يولن» تاكنون توسط بسياري از ناشران تشویق شده و جوايز متعددي را به خود اختصاص داده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به مدال «كالدكوت»، دو جايزه «كريستوفر» و 6 دكتراي افتخاري از دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا اشاره كرد.
 
مجله نيوزويك از او به عنوان «هانس كريستين‌اندرسن آمريكا» ياد مي‌كند. او با نگارش بيش از 285 كتاب براي كودكان و بزرگسالان در ژانرهاي گوناگون تسلط و هنر نويسندگي خود را نشان داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها