یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
افتتاح 3 ایستگاه مطالعه در خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از راه‌اندازی سه ایستگاه مطالعه طی هفته جاری در این استان خبر داد.-

علی رحیمی با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: روز گذشته (28 بهمن) آیین افتتاح دو ایستگاه مطالعه استان در بانک مهر اقتصاد و بانک صادرات خراسان شمالی انجام شد.

وی ادامه داد: در هفته جاری نیز سومین ایستگاه مطالعه در دانشگاه دولتی بجنورد افتتاح می‌شود. علاه بر این ایستگاه‌ها که به صورت رسمی همزمان با سایر ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور افتتاح می‌شوند، قفسه‌های کتاب دیگری نیز در مکان‌های پرتردد مانند بانک‌ها و پایانه‌های مسافربری و ... راه‌اندازی شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 20 قفسه کتاب در اماکن پرتردد افزود: امروز(29 بهمن) نیز یکی از این قفسه‌ها در فرمانداری بخش مانه و سملقان آغاز به کار می‌کند.

رحیمی تاکید کرد: اجرای این طرح به آسان کردن دسترسی به کتاب در سطح جامعه کمک می‌کند.  یکی از عوامل اصلی در ارتقای مطالعه مفید، دسترس‌پذیر ساختن منابع اطلاعاتی در موقعیت‌هایی است که فرصت مطالعه در آن‌ها وجود دارد و این هدف با استقرار ایستگاه‌های مطالعه به دست می‌آید.

این مقام مسوول با اشاره به سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در افق 1404 گفت: به منظور دستیابی به سند چشم‌انداز نهاد باید سطح تماس کتاب با جامعه افزایش یابد و مردم هنگام رسیدگی به امور زندگی بتوانند به مطالعه نیز بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها