شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
زندگينامه داستاني شهيد عبدالرضا مجيدي به ناشر سپرده شد

سرگذشت سردار شهيد عبدالرضا مجيدي در قالب زندگينامه داستاني و به قلم اعظم پشت‌مشهدي در كتاب «تو براي من نمي‌ماني» ثبت شد. اين اثر در 107 صفحه براي انتشار به حوزه هنري استان هرمزگان و نشر آشناي كتاب در این استان سپرده شده است.-

اعظم پشت‌مشهدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره جديدترين اثرش با عنوان «تو براي من نمي‌ماني» اظهار كرد: اين کتاب در قالب زندگينامه داستاني، سرگذشت سردار شهيد عبدالرضا مجيدي را روايت مي‌كند. راوي اين كتاب مادر، دوستان و همرزمان شهيد‌ند و بر اساس 22 ساعت مصاحبه با آنان نوشته شده است.

وي در باره ويژگي خاطرات نقل شده از اين شهيد در كتاب گفت: ارتباط صميمانه با دوستان همرزمش باعث شد بود تا خانه پدری او به پايگاه رزمندگان گردان 422 لشكر 41 ثارالله تبديل شود. استقبال مجيدي و مادرش از نيرو‌هاي گردان آن قدر براي رزمندگان آسایش خاطر به همراه مي‌آورد كه پس از شهادت مجيدي، باز هم به اين خانه مي‌آمدند و بعد از استراحتي چند روزه دوباره راهي جبهه‌های دفاع مقدس مي‌شدند.

اين نويسنده گفت: در هشت سال دفاع‌مقدس افرادي مانند رضا ترابي، فرمانده گروهان، منصور نبي‌زاده، فرمانده گردان، موسي ملاپرست، جانشين گردان 422 لشكر 41 ثارالله و بسياري ديگر از رزمندگان به اين خانه مي‌آمدند و مادر شهيد نيز همه آن‌ها را به ياد دارد. رزمندگان اين گردان، در خاطرات خود بار‌ها از اين مادر شهيد به عنوان كسي كه براي آن‌ها زحمات زيادي را متحمل شده است، ياد كرده‌اند.

پشت‌مشهدي درباره آشنايي‌اش با سردار شهيد عبدالرضا مجيدي  توضيح داد: مادر شهيد را مي‌شناختم و در جمع نويسندگان ادبيات پايداري هميشه از اين مادر صحبت مي‌شد. همچنین رد حضور او در خاطرات رزمندگان گردان 422 لشكر 41 ثارالله وجود داشت. فاطمه مهدي‌زاده، مادر شهيد مجيدي اكنون نزديك به هشتاد سال سن دارد و هنوز هم خانه‌اش محل رفت‌ و آمد رزمندگان اين گردان است.

وي ادامه داد: در طول هشت سال دفاع‌مقدس بالغ بر چهل تا پنجاه رزمنده به خانه اين شهيد مي‌آمدند و تمامي وسايل غواصي و رزمي خود را در اين خانه نگه‌داری می کردند. رزمندگان گردان به مادر شهيد علاقه زيادي داشتند و هنگامي كه براي انجام تمرينات نظامي و آموزشي به روستاي «بُخون» در بندرعباس مي‌رفتند، مادر شهيد را براي پختن و آماده کردن غذا به همراه خود مي‌بردند.

اين نويسنده افزود: گفت‌وگوي من با مادر شهيد كمتر در فضاي بين مصاحبه‌گر و مصاحبه‌شونده شكل گرفت. بيشتر صحبت‌ها در فضای صميمي بیان شد. گفته‌هايي كه به يقين نمي‌توان در فضاي مصاحبه به آن‌ها رسيد. البته در كنار اين گفت‌وگوها چهار ساعت مصاحبه ضبط شده در پیش از این هم از او داشتم.

پشت‌مشهدي درباره ويژگي‌هاي سردار شهيد عبدالرضا مجيدي شهيد گفت: شوخ‌طبعي، رابطه صميمانه او دوستان و احترام خالصانه و عاشقانه‌ به مادرش، نكته‌هاي بارزی از این شهيد در كتاب «تو براي من نمي‌ماني» هستند. 

وی در پاسخ به اين سوال كه «آيا در اين كتاب زندگي مادر پررنگ‌تر از روايت سرگذشت شهيد است؟» گفت: زندگي شهيد پررنگ‌تر است، اما حضور همیشگی مادر در كنار فرزند احساس مي‌شود. داستان اين زندگي با مادر شهيد آغاز و با او به پايان مي‌رسد.

پشت‌مشهدی افزود: سرگذشت شهيد از سن شانزده سالگي و زماني كه به عنوان نيروي بسيجي به كردستان رفت، آغاز مي‌شود. عبدالرضا مجيدي بهمن ماه سال 1365 در عمليات كربلاي پنج به شهادت رسيد. وي از نيرو‌هاي خط شكن تيپ الغدير بود. در اين عمليات 30 تن از رزمندگان استان هرمزگان وهمرزمان او هم به شهادت رسيدند.

وی درباره انتخاب عنوان كتاب گفت: «تو براي من نمي‌ماني» به گفته مادر سردار شهيد عبدالرضا مجيدي اختصاص دارد. احترام او به مادرش ميان اعضاي خانواده و دوستان شهره بود. این مادر به فرزند خود گفته بود که خداوند او را براي شهادت انتخاب كرده است و وجود مباركش براي او باقي نمي‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط