شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
معرفي شهید حمید عارف به نوجوانان

عبد‌الله عمیدی که کتابی را درباره شهید حمید عارف با نام احتمالی «سیزده، بیست‌و یک» در دست نگارش دارد گفت که این اثر را برای نوجوانان تالیف کرده است اما کوشیده متن کتاب، برای تمامی گروه‌های سنی خواندنی باشد.-

عبد‌الله عمیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از در دست تالیف داشتن اثری درباره شهید حمید عارف با نام احتمالی «سیزده، بیست‌و یک» خبر داد و درباره ویژگی‌ این شهید اظهار کرد: تولد او در روز سیزدهم ماه رجب و شهادتش در روز 21 ماه رمضان از ویژگی‌های این شهید است. 

وی در این‌باره افزود: او از جوانان مبارز انقلابی بود که در روستایی از توابع شهر داراب به معلمی پرداخت و با آن‌که تنها یک معلم ساده بود در امر عمران این روستا بسیار فعالیت می‌کرد. مبارزه با اربابان ظالم شهر داراب، یکی از برجسته‌ترین اقدامات وی بود. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، نخستین گروه مردمی را از شهر داراب به آبادان اعزام کرد و به‌ عنوان فرمانده یکی از گردان‌های لشکر 33 المهدی(عج) در عملیات رمضان به شهادت رسید. 

عمیدی که تاکنون نگارش نیمی از کتاب خود درباره شهید حمید عارف را به ‌پایان برده است، درباره نحوه گردآوری اطلاعات درباره این شهید گفت: با پدر شهید و 30 نفر از دوستان و همرزمان او به گفت‌وگو پرداختم و دست‌نوشته‌هایی را از همسر و برادر شهید دریافت کردم که در کار تالیف از آن‌ها بهره گرفتم.
 
وی درباره ویژگی‌های کتابش افزود: این کتاب برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است و سعی کرده‌ام آن را متفاوت با آن‌چه در ادبیات دفاع مقدس مرسوم است بنویسم. البته متن این کتاب برای تمامی گروه‌های سنی جذاب است و با استفاده از نقاشی های سیاه‌قلم، رویداد‌های مورد نظر اثر به‌ تصویر کشیده شده است. 

عمیدی درپایان اظهار کرد: این کتاب را به سفارش کنگره سرداران استان فارس و با توجه به این که همشهری شهید عارف و از اهالی شهر داراب هستم، می‌نویسم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها