یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
جمشید صداقت‌کیش در بیمارستان بستری شد

دکتر جمشید صداقت‌کیش، نویسنده و پژوهشگر ایران‌شناس استان فارس، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نمازی شهر شیراز بستری شده است. وی از مدت‌ها پیش به دلیل ابتلا به بیماری‌ دیابت و ناراحتی کلیوی در بستر بیماری است.-

مدیرمسوول انتشارات نوید شیراز با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: دکتر صدا‌قت کیش از  ایران‌شناس‌هایی است که آثار ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده، آثاری که در زمره گران‌بهاترین و نادرترین کتاب‌های این حوزه به شمار می‌آیند.

داریوش نویدگویی افزود: تاکنون بیش از 63 جلد کتاب و رساله از وی منتشر شده و آثار بسیاری نیز در دست چاپ است.

وی با اشاره به برخی آثار وی، عنوان کرد: «کتابشناسی توصیفی خلیج فارس»، «آب‌های مقدس ایران»، «آرامگاه کوروش و باورهای مردم فارس»، «کتابشناسی توصیفی فرهنگ مردم فارس»، «کردان پارس و کرمان» و «کهن‌ترین تصاویر فارس» برخی از این آثار به شمار می‌آیند.

نویدگویی اظهار کرد: دکتر صداقت‌کیش سال 1315 در شهر آباده متولد شد و پس از طی مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران، دکترای تاریخ و مردم شناسی خود در رشته باستان‌شناسی را از ایتالیا و آکادمی علوم تاجیکستان کسب کرد.

به گفته وی، کتاب «کردان پارس و کرمان» وی سال 1382 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پژوهش برگزیده سال کشور انتخاب شد. همچنین کتاب «کهن‌ترین تصاویر فارس» نیز در ششمین جشن فرهنگ فارس در سال 1384 در بخش ویژه حوزه تمدنی فارس نیز برگزیده شد.

نویدگویی با بیان این‌که وی خدمات ارزنده‌ای در حوزه آثار مکتوب ایران‌شناسی ارایه کرده، یادآور شد: وی از یک ماه پیش در بیمارستان نمازی شهر شیراز بستری است و اگرچه در این مدت مسوولان بارها به عیادت وی رفته‌اند، اما ضروری است که تا وقتی او در قید حیات است، از زحمات وی به نحو شایسته‌ای قدردانی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط