دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
«کتاب ماه ادبیات» به پله 68 رسید

جدیدترین شماه «کتاب ماه ادبیات» (ویژه آذر 1391) در بخش‌های مختلف با مطالب متنوعی در حوزه شعر، رمان و نقد ادبی منتشر شد. نقد و بررسی مجموعه فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی و نقد دیوان «منجیک ترمذی» برخی از مطالب این شماره‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شماره 68 «کتاب ماه ادبیات» (ویژه آذر 1391) با سردبیری منوچهر اکبری از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد. این نشریه شامل بخش‌های مقالات، نقد و بررسی، نشست، معرفی یک رویکرد و گزارش است.

در بخش مقالات این شماره مطالب «بازی مرگ و زندگی: خوانشی ساخت‌گرایانه از شعر «شبانه 9» سروده احمد شاملو» نوشته محمد غفاری، «علیت در روایت» اثر برایان ریچاردسون و ترجمه قدرت قاسمی‌پور، «نگاهی به نقش حیوانات در ادبیات» از محمدرضا رهبریان و «معاصر بودن چیست؟» (کنکاشی در مولفه‌های شعر معاصر) به قلم حامد توکلی‌دارستانی دیده می‌شود.

«مروری بر کتاب فراداستان» نوشته فرزانه دوستی، «نگاهی به کتاب صور خیال در سحر خیال» از بشیر علوی، «آوای گنجشکان: کالبدشکافی داستان آب‌انبار» اثر فریدون اکبری‌شلدره، «نگاهی به رمان مردگان» به قلم راضیه روحانی‌پور سوره، «نقد و بررسی رمان در خرابات مغان»، «نقد و بررسی روایت‌ها و راوی‌ها»، «رمان «دکتر نون» اثری مدرن و چندصدا»، «نقد و بررسی مجموعه فرهنگ و تمدن ایرانی» و «معرفی و نقد دیوان منجیک ترمذی» نوشته مسعود راستی‌پور عنوان مطالبی هستند که در بخش نقد و بررسی این مجله گنجانده شده‌اند.

بخش نشست ادبی به جلسه نقد و بررسی دو کتاب، یکی مجموعه شعر «قبله مایل به تو» سروده حمیدرضا برقعی و دیگری نیز مقاله «قره قیطاس» نوشته فرخنده حق‌شنو اختصاص دارد. نشست بررسی هر دو این کتاب‌ها اردیبهشت امسال در چهارمین برنامه غرفه دیدار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شده است.

«نقد کهن‌الگوگرایانه» نوشته احساس عباسلو نیز عنوان مطلبی است که در بخش معرفی یک رویکرد آمده است.

در آخرین بخش این نشریه یعنی بخش گزارش نیز گزارش‌هایی درباره «یادی از دکتر محمدجواد شریعت»، «جیمز جویس و میناکاری زبان»، «رابطه اقتصاد و رمان»، «فهم درست مولانا با تسلط بر زبان فارسی میسر است»، «نقد کتاب بستان‌السیاحه» و «تصویر آشفته آفرینش در اسطوره‌ها» دیده می‌شود.

شماره 68 نشریه «کتاب ماه ادبیات» (ویژه آذر 1391) در 104 صفحه و قیمت هزار و 500 تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط