دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
شماره 65 «کتاب ماه ادبیات» منتشر شد

تازه‌ترین شماره نشریه «کتاب ماه ادبیات» ویژه شهریور امسال (1391) منتشر شد. در این شماره مقاله ای به قلم «ویلیام ن.ج. کافلین کورتلند» با نام «بنیان‌های نظری مطالعه ادبیات عامیانه» با ترجمه ابوالفضل حری به چاپ رسیده است. «هیچ متنی ملک طلق هیچ مصححی نیست» عنوان مصاحبه با محمود امیدسالار است که در بخش گفت‌و‌گوی این مجله ادبی گنجانده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در فصل گفت‌و‌گوی این نشریه مطلب دیگری با عنوان «تصحیح شاهنامه بس» که گفت‌و‌گویی با سجاد آیدنلو است، منتشر شده.

در فصلی با نام نشست تخصصی «کتاب ماه ادبیات» نیز گزارشی از جلسه نقد «واژه‌نامه شصت و هفت گویش ایرانی» که با حضور علی رواقی، ‌محمود جعفری‌دهقی و عسکر بهرامی برگزار شد، به چاپ رسیده است. 

«بنیان‌های نظری مطالعه ادبیات عامیانه» به قلم «ویلیام ن.ج. کافلین کورتلند» با ترجمه ابوالفضل حری و «چند نکته درباره اشعار کسایی مروزی» نوشته ارحام مرادی، از مطالب بخش مقالات این ماهنامه ادبی‌اند.
 
در بخش نقد و بررسی و معرفی کتاب «کتاب ماه» نیز مطالبی چون بررسی ترجمه داستان «تپه‌هایی چون فیل‌های سفید» براساس سیستم تحریف متن آنتوان برمن (محمدرضا صمیمی)، همی به زندان در (نگاهی به تصحیح تازه دیون مسعود سعد سلمان، سهیلا صارمی)، ارزیابی شتابزده و ‌نقدی بر کتاب جریان‌شناسی شعر معاصر (یوسف عالی‌عباس‌آباد، عیسی امن‌خانی) منتشر شده‌اند. 

در فصل معرفی یک رویکرد نیز مقاله‌ای با نام «نقد صوتگرایانه» درج شده است. 

در فصل گزارش این نشریه نیز گزارش‌های با این عنوان‌ها می‌خوانیم: «نسخه‌های خطی و متون فارسی در شبه قاره»، «ویرایش چهارم کتابخانه الکترونیک شعر و ادب فارسی»، «یادی از بهروز ثروتیان» و «شاهنامه اسطوره، ملیت».
 
شماره 65 ماهنامه تخصصی، اطلاع‌رسانی نقد و بررسی کتاب «کتاب ماه ادبیات» شهریور 1391 از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد. 

این نشریه 117 صفحه و قیمت آن هزار و 500 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها