یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
اعلام برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان، برنامه‌های این نهاد فرهنگی را در هفته کتاب تشریح کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، عطاالله رستگار در این نشست از اجرای برنامه‌های متعدد در بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان خبر داد و افزود: ثبت نام رایگان از علاقه‌مندان، یکی از برنامه‌های این اداره کل است. بر این اساس، تمامی اقشار مختلف مردم در سراسر استان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی به عضویت این نهادهای فرهنگی درآیند و از مزایا و خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: برگزاری مراسم قدرداني و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، یکی دیگر از برنامه‌های استان به مناسبت این هفته است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

رستگار با اشاره به زمینه‌سازی برای حضور کتابداران در مدارس به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، عنوان کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، دانش آموزان مدارس می‌توانند در این هفته از کتابخانه‌های عمومی بازدید به عمل آورند.

وی به اجرای «طرح پیک مهر» در برخی مناطق پرتردد در شهرستان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: قفسه‌های پیک مهر به صورت ویژه در برخی مناطق پر ازدحام مانند فردوگاه، بانک‌ها، پایانه‌های مسافربری و بیمارستان‌ها نصب می‌شوند و مردم می‌توانند به صورت رایگان از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان سپس از اجرای مسابقات کتابخوانی در این هفته خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین برای اقشار مختلف مردم، از  دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته کتاب است.

وی بیان کرد: برنامه‌های دیگری چون برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، توزیع بروشور ویژه‌نامه‌های فرهنگی، معرفی کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نهاد در مدارس، مساجد، ادارات و اجرای طرح اهدای کتاب توسط خیران به کتابخانه‌ها نیز در این هفته انجام می‌شوند.

رستگار در ادامه به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان هم اشاره کرد و گفت: اکنون حدود ۶۱ هزار نفر در ۴۵ کتابخانه عمومی نهادی استان عضویت دارند و از خدمات این نهاد فرهنگی استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که زیربنای مجموع کتابخانه‌های عمومی کردستان بیش از ۳۹ هزار متر مربع است، افزود: سرانه فضای مطالعه به ازای هر یکصد نفر در استان، ۴/۱ متر مربع است که پایین‌تر از میانگین کشوری با دو متر مربع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط