شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
عضویت رایگان در کتابخانه‌های شهرستان نقده

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده استان آذربایجان غربی از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در هفته کتاب خبر داد.-

زکیه لطفی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد:هفته کتاب در سراسر استان حق عضویت کتابخانه‌های عمومی درجه دوم، سوم و همچنین کتابخانه‌های مرکزی دارای عضویت نیم‌بهاست و سایر کتابخانه‌ها چونشهرستان نقده نیز با داشتن کتابخانه‌های درجه چهار، از علاقه‌مندان رایگان ثبت‌نام می‌شود. 

 وی همچنین با بیان این‌که بسیاری از مردم دوری و فاصله زیاد داشتن از کتابخانه‌ را عامل اهدا نکردن کتاب‌های خویش می‌دانند، عنوان کرد: راهکار مناسب برای اهدای کتاب و موفقیت برای گسترش این فرهنگ در میان مردم، استفاده از خودرویی برای جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مخصوص کتابخانه‌ها در سطح شهرستانی است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده درباره شرایط اهدای کتاب در این هفته از سوی مردم گفت: بهتر است کتاب‌های بدون آسیب و مورد تایید نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه‌ها اهدا شوند. همچنین ضرورت دارد در این هفته ارتباط رسانه‌های جمعی چون نشریه‌ها، رادیو و تلویزیون با کتابخانه‌ها برای معرفی و  همچنین تبلیغ اهدای کتاب گسترش یابد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف فرهنگی در سطح استان را لازمه برگزاری هفته کتاب پربار دانست و اظهار کرد: هفته کتاب فقط برای کتابخانه‌ها نیست و همه نهاد‌‌های فرهنگی با مساعدت مالی و معنوی خویش می‌توانند در برپایی این هفته سهیم باشند.

وی درباره برنامه‌های هفته کتاب شهرستان نقده عنوان کرد: ارسال پیام شامل معرفی و جمله‌هایی درباره کتاب از طریق پیامک، بلوتوث رایگان کتاب در کتابخانه‌ها از طریق تلفن همراه، استفاده از نمایه نشریه‌ها با 50 درصد تخفیف، معرفی خردسال‌ترین و همچنین مسن‌ترین عضو کتابخانه‌ها، تجلیل از کتابداران پیشکسوت، نمونه و همچنین خیران اهداکننده آثار مکتوب، از  برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط