یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
رایزنی برای تعیین مکان احداث ساختمان جدید کتابخانه منجیل

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از رایزنی با شهردار منجیل، فرماندار رودبار و بخشدار منطقه برای ساخت کتابخانه جدید در شهر منجیل خبر داد.-

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در روزهای آتی برای انتخاب و تحویل مکان مناسب و استاندارد کتابخانه جدید منجیل با مسوولان منجیل تبادل و رایزنی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در صورتی که ساختمان یا زمینی برای ساخت این کتابخانه تخصیص داده شود، تجهیز منابع مکتوب و سخت‌افزاری کتابخانه نیز از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی استان آغاز می‌شود.

جانعلی‌پور با بیان این‌که سه مکان جدید برای ساخت کتابخانه منجیل پیش‌بینی شده‌اند، گفت: این مکان‌ها در نقاط مختلف شهر منجیل قرار دارند و در صورت قطعی شدن، اعلام می‌شوند.

تنها کتابخانه منجیل ساعت 17 دوشنبه، 30 مردادماه آتش گرفت و بیش از 14 هزار نسخه کتاب آن خاکستر شدند. علت این حادثه اعلام نشده است ولی به گفته کارشناس اداره آتش‌نشانی، ایجاد مشکل در اتصالات برق، دلیل اصلی این رخداد بوده است.

مبلغ ریالی کتاب‌ها و اقلام مختلفی که در این کتابخانه سوختند، حدود پنج میلیارد ریال برآورد شده است. این کتابخانه از سال 1371 پس از زلزله منجیل، در پارک مرکزی این شهر با زیربنای 500 مترمربع ساخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط