چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
ساختمان تامین شود، کتابخانه منجیل را راه‌اندازی می‌کنیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به خسارت پنج میلیارد ریالی حادثه آتش‌سوزی کتابخانه منجیل گفت: اگر مسوولان شهرستان ساختمان جدیدی برای اسکان کتابخانه در نظر بگیرند، این اداره کل نسبت به تامین منابع مکتوب اقدام فوری خواهد کرد تا پاسخگوی نیاز اعضا باشیم.-

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه پس از زلزله رودبار به صورت موقت در این مکان فعالیت خود را آغاز کرده بود و در این مدت پیگیر بودیم تا ساختمان مجهز و مناسبی به آن اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در سفر سوم رییس جمهور به استان گیلان نیز مصوب شده بود که کتابخانه مرکزی منجیل ساخته شود اما متاسفانه از سال 1388 هنوز زمین مشخصی از سوی مسوولان شهرستان در نظر گرفته نشده است.

جانعلی‌پور با بیان این‌که نامناسب بودن و فرسوده بودن سیستم برق و سازه ساختمان منجر به حادثه آتش‌سوزی شد، گفت: اگر می‌توانستیم کتاب یا تجهیزات سالمی را از این کتابخانه بیرون بیاوریم، به فوریت یک مکان موقت برای برپایی کتابخانه در نظر گرفته می‌شد اما متاسفانه تمام تجهیزات در آتش سوختند.

به گفته وی، مبلغ ریالی کتاب‌ها و اقلام مختلفی که در این کتابخانه سوختند، حدود پنج میلیارد ریال برآورد شده است و برای بازسازی کتابخانه‌ای با این تجهیزات اکنون باید بیش از 10 میلیارد ریال هزینه کرد.

جانعلی‌پور با اشاره به نامناسب بودن فضای برخی از کتابخانه‌های عمومی در استان گیلان یادآور شد: اکنون دو کتابخانه در روستای «واجارگاه» و «رحیم‌آباد» در رودسر نیز از نظر سازه و بنا دچار مشکل‌اند و اگر مسوولان شهرستان اقدامی نکنند، احتمال بروز این حادثه در این محل‌ها نیز وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل تعطیلی کتابخانه، آتش‌سوزی در کتابخانه منجیل هیچ خسارت جانی نداشت ولی متاسفانه تمام 14هزار کتاب‌ آن در آتش سوخت و حتی یک برگ از کتاب‌ها هم باقی نماند.

وی یادآور شد: حدود یک هزار و 200 نفر در این کتابخانه عضویت داشتند و این محل به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی منجیل با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان همراه بود.

تنها کتابخانه منجیل ساعت 17  دوشنبه (30 مرداد) آتش گرفت و بیش از 14 هزار نسخه کتاب آن خاکستر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط