سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کتابخانه منجیل در آتش سوخت و خاکستر شد

تنها کتابخانه منجیل ساعت 17 عصر روز گذشته (دوشنبه، 30 مرداد) آتش گرفت و بیش از 14 هزار نسخه کتاب آن خاکستر شدند. علت این حادثه اعلام نشده است ولی به گفته کارشناس اداره آتش‌نشانی، ایجاد مشکل در اتصالات برق دلیل اصلی این رخداد بوده است.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتابخانه منجیل از سازه نامناسبی برخوردار بود و با دیواره‌های چوبی دو جداره و سقف حلبی، مستعد آتش‌سوزی‌ بزرگ بود.

شقایق مرادی افزود: اگرچه این کتابخانه به سیستم آتش‌نشانی متصل بود و دقایق اولیه وقوع آتش‌سوزی نیز نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند ولی به دلیل سازه چوبی و قرار گرفتن آن در کنار کتاب‌ها، آتش‌سوزی، گستره وسیعی یافت.

وی با بیان این‌که این کتابخانه از سال 1371 تاسیس شده بود، گفت: پس از زلزله منجیل، این مکان در پارک مرکزی منجیل به عنوان ساختمان موقت با زیربنای 500 مترمربع به اداره کتابخانه‌های عمومی واگذار شد و از مدت‌ها قبل قرار بود که ساختمان آن عوض شود.

مرادی اظهار کرد: بارها به فرماندار و مسوولان شهر و شهرستان نامه‌نگاری کردیم که مکان کنونی کتابخانه از استانداردهای اولیه یک کتابخانه برخودار نیست اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی‌های بسیاری  شده است.

به گفته وی، حدود یک هزار و 200 نفر در این کتابخانه عضویت داشتند و این محل به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی منجیل با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان همراه بود.

مرادی با اشاره به تلاش نیروهای آتش‌نشانی، پادگان‌های نیروهای دریایی و زمینی برای مهار این آتش‌سوزی یادآور شد: مهار آتش این کتابخانه به دلیل باد شدیدی که در حال وزش بود نیز سخت بود و عملیات اطفای حریق تا نیمی از شب ادامه داشت.

به گفته وی، خوشبختانه به دلیل تعطیلی کتابخانه، این آتش‌سوزی هیچ خسارت جانی نداشت ولی متاسفانه تمام 14هزار کتاب‌ آن در آتش سوخت و حتی یک برگ از کتاب‌ها هم باقی نمانده است.

مرادی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسوولان و دست‌اندرکاران شهر منجیل و شهرستان رودبار هرچه سریع‌تر کتابخانه‌‌ای جدید، مجهز و استاندارد در این مکان ساخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط