چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
تجهیز کتابخانه علویجه به اینترنت پرسرعت

کتابخانه عمومی شهر علویجه در شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان برای استفاده بهتر و مناسب‌تر از منابع و مقالات به اینترنت پرسرعت تجهیز می‌شود.-

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به گستردگی منابع اینترنتی، استفاده از اینترنت پرسرعت در کتابخانه‌ها ضروری است. این کتابخانه همچنین به زودی به سامانه بلوتوث‌سنتر مجهز می‌شود.

محبوبه عباداللهی با بيان اين‌كه زمینی به مساحت 700 مترمربع در مجاورت کتابخانه عمومی این شهر قرار دارد و به زودی با اعتبارات استانی یک سالن اجتماعات در آن ساخته می‌شود، درباره ویژگی‌های کتابخانه عمومی علویجه توضیح داد: اين کتابخانه كه سال 1350 ساخته شد، بیش از 28 هزارنسخه کتاب دارد و اکنون یک هزار و 150 نفر در این کتابخانه عضویت دارند.

وی با اشاره به جمعیت هشت هزار نفری شهر علویجه عنوان کرد: اکنون 12 درصد مردم در کتابخانه‌ها عضویت دارند، در حالی که طبق سند توسعه کتابخانه‌ها در سال 91، بايد 9 درصد مردم عضو کتابخانه‌های عمومی باشند و بنابراين، سرانه عضويت در كتابخانه‌ها در اين شهر بيشتر از چشم‌انداز اين سند است. 

عباداللهی اظهار کرد: قرار است در روستاهایي با جمعيت بيش از یک هزار نفر در شهرستان نجف‌آباد، کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری دهیاری‌ها و خیران ساخته ‌شود.

به گفته مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نجف‌آباد، اولویت ساخت کتابخانه در روستاهای «حسین‌آباد»، «گل‌دره»، «دماب» و «اشن» است که به صورت مشارکتی اداره خواهند شد.

اکنون 16 باب کتابخانه در شهرستان نجف‌آباد فعالیت می‌کنند که از میان آن‌ها شش باب کتابخانه مشارکتی و 10 باب کتابخانه نهادی‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها