دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
دیواندره، پیشتاز مسابقات کتابخوانی کشور

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیواندره گفت: این شهرستان از نظر تعداد شرکت کننده در مسابقات کتابخوانی در استان و از نظر تعداد برندگان در کشور مقام نخست را دارد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، جلال قربانی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 500 نفر در مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شرکت کرده‌اند که این تعداد با وجود تنها یک کتابخانه عمومی نهادی موجود در شهرستان، آمار قابل قبولی است.

وی افزود: کتابخوانان شهرستان دیواندره در مسابقات کشوری کتابخوانی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند، به طوری که اکنون این شهرستان از نظر تعداد برندگان در کشور، پیشتاز است.

قربانی عنوان کرد: شهرستان دیواندره در اردیهشت و خرداد، 15 برنده کشوری داشت که با توجه به اعلام اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بر اساس تعداد شرکت کننده مقام نخست کشور را دارد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیواندره برگزاری مسابقات کتابخوانی را در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مطلوب دانست که در جلب توجه اقشار مختلف مردم به کتابخانه‌های عمومی موثر است.

وی بیان کرد: مسابقه‌های کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای اقشار مختلف مردم طراحی شده و تمام افراد از کودکان و دانش‌آموزان تا مادران و زنان خانه‌دار می‌توانند در این مسابقه‌ها شرکت کنند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیواندره در پایان گفت: این شهرستان دارای یک کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه عمومی مشارکتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط