چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
برگزاري چهارمین دوره سراسری مسابقات «قرآن و حدیث»

چهارمین دوره سراسری مسابقات «قرآن و حدیث» در رشته‌های گوناگون قرآنی از سوي مدیریت قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه قم برگزار می‌شود.-

حجت‌الاسلام علی مقنی‌نصرآبادی، مدیر اداری آموزش مدیریت قرآن و عترت حوزه‌های علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت مقدماتی و نهایی، تحقیق و ترتیل برگزار می‌شوند.

وی با بیان این‌که تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات نامحدود است و افراد بر اساس کسب امتیاز مورد نظر می‌توانند در این مسابقات حضور داشته باشند،‌ گفت: رشته حفظ قرآن در تاریخ 14 مهرماه برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به شرکت در رشته قرائت در مرحله مقدماتی باید غیرحضوری شرکت‌ کنند، به این ترتیب که لوح فشرده‌ای از قرائت خود را به این مرکز ارسال می‌کنند و پس از پذیرش در مرحله مقدماتی، وارد مرحله نهایی می‌شوند که این مرحله شامل حفظ قرآن است و در تاریخ 19 آبان‌ماه امسال برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام مقنی‌نصرآبادی ادامه داد: این مرکز همچنین درصدد است تا مسابقه‌ای را در رشته تفسیر قرآن از سوره محمد(ص) تا آخر قرآن برگزار کند. تاکنون مکان برگزاری این مسابقات تعیین نشده است.

مدیر اداری آموزش مدیریت قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: شرکت‌کنندگان این مسابقات برادران طلّابند و فراگیری «تفسیر آیات سوره نسا» برای همه شرکت‌کنندگان در رشته‌های گوناگون الزامی ‌است.
وی درباره برنامه‌های تابستانی این مرکز گفت: کوشیده‌ایم همزمان با فرارسیدن فصل تابستان، دوره‌های تابستانی شامل تربیت معلم قرآن کریم در رشته‌های «روانخوانی»، «ترجمه و مفاهیم»، «تجوید» و «حفظ قرآن» را هم برگزار کنیم. مدیریت قرآن و عترت حوزه‌های علمیه همچنين در نظر دارد دوره منسجم «کارگاه‌های مهارتی قرآن و حدیث» را از 3 تا 10 تیرماه در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی زنجان برگزار کند.

حجت الاسلام مقنی‌نصرآبادی ادامه داد: همچنین دوره حفظ و معارف قرآن از 13 تیرماه تا 29 مردادماه برپا خواهد شد که در آن شرکت‌کنندگان موظفند سه جزء از قرآن کریم را حفظ کنند. آنان همچنين با حضور در کارگاه‌های تفسیر و ترجمه قرآن را فرا می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط