سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
آقاجانی «گزارش ناگزیری» را ارایه کرد

دومین مجموعه شعر شمس آقاجانی با عنوان «گزارش ناگزیری»منتشر شد. «آفریقا، ترکیه: گزارش سفر»، شعر بلندي است كه در اين مجموعه گنجانده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دومین دفتر شعر شمس آقاجانی با عنوان «گزارش ناگزیری» به تازگی از سوی نشر بوتیمار منتشر و راهی بازار کتاب شد.

این در حالی‌ است که نخستین دفتر شعر آقاجانی در سال 1377 از سوی نشر خیام و با عنوان «مخاطب اجباری» به چاپ رسیده بود. این مجموعه دربرگیرنده شعرهای شاعر طی سال‌های 1372 تا 1376 بود و به عنوان یکی از آثار برگزیده دهه 70 انتخاب شد.

آقاجانی درباره دومین دفتر شعرش به «ایبنا» گفت: این مجموعه شعر در دو دفتر گردآمده است. دفتر نخست با عنوان «آفریقا، ترکیه: گزارش سفر» یک شعر بلند است که نگارش یا به عبارت بهتر سرایش آن حدود 6 سال به طول انجامید.

وی افزود: برهمین اساس تمامی تغییرات اندیشه‌ای و زبانی من به عنوان شاعر و محیط و جامعه پیرامونم به خوبی در خلال این شعر قابل مشاهده است.

آقاجانی درباره دفتر دوم این مجموعه اظهار داشت: دفتر دوم در برگیرنده حدود 15 قطعه شعر است و اغلب آن‌ها را از میان سروده‌های قدیمی‌ام انتخاب کرده‌‌ام. بیشتر این شعرها از درون‌مایه عاطفی برخوردار هستند.

این مجموعه شعر در آخرین روزهای پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد و طبق گفته آقاجانی مخاطبان استقبال خوبی از این کتاب داشتند.

وی درباره علت این استقبال باتوجه به فاصله نسبتا طولانی میان چاپ دفتر نخست و دوم خود توضیح داد: طی این سال‌هایی که شعرهایم را در قالب کتابی منتشر نکرده‌ام بیشتر از طریق فضای مجازی با مخاطبان شعرهایم در ارتباط بوده‌ام. برهمین اساس علاقه‌مندان شعر امروز با آثار من آشنا بودند و این استقبال نیز بیشتر از همین مساله ناشی می‌شود.

این شاعر در پایان از انتشار کتاب دیگری خبر داد و گفت: اثر دیگرم در زمینه تئوری و نظریه‌های ادبی با عنوان «سخن رمز دهان» آماده چاپ است و امیدوارم بتوانم آن را امسال منتشر کنم. در نظریه‌های این اثر بیشتر به زبان شعر پرداخته‌ام.

شمس آقاجانی متولد 1347 است. پیش‌تر در زمینه تئوری و نقد ادبی کتاب دیگری با عنوان «شکل‌های ناتمامی» از سوی نشر ویستار و در سال 1384 از این شاعر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط